کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تظاهرات شهروندان لبنانی پس از انصراف حریری

25 تير 1400 ساعت 12:18


گروه بین الملل:  ده‌ها شهروند لبنانی پس از اعلام انصراف سعد حریری از تشکیل کابینه دولت جدید این کشور با تظاهرات در مناطق مختلف جاده‌ها و خیابان‌های اصلی این مناطق را مسدود کردند.

طبق این گزارش، شهروندان معترض لبنانی با انصراف حریری و در اعتراض به اوضاع معیشتی نامناسب کشورشان جاده شهر الریاضه در غرب لبنان را با آتش زدن سطل‌های زباله مسدود کردند.
معترضان در این شهر اقدام به پرتاب سنگ به سمت نیروهای ارتش کردند و نیروهای ارتش نیز برای متفرق کردن آنها تیر هوایی شلیک کردند.
همچنین شاهدان عینی اعلام کردند که معترضان لبنانی اتوبان خلده به الناعمه در غرب بیروت را با آتش زدن تایر مسدود کردند.
 معترضان چندین جاده را در منطقه البقاع مسدود کردند.
اعتراضات به انصراف حریری به شهرهای جنوبی لبنان نیز کشیده شده و معترضان چندین جاده را در شهر "صور"  و "صیدا" مسدود کردند و به چندین رستوران خسارت وارد کردند.
شهروندان معترض لبنانی در شمال این کشور نیز دست به تظاهرات زدند و در اعتراض به انصراف حریری از تشکیل کابینه و اوضاع اقتصادی نامناسب کشورشان جاده "الضنینه" به "طرابلس" را با آتش زدن تایر مسدود کردند.
نخست‌وزیر مکلف لبنان شب گذشته پس از دیدار با میشل عون، رئیس جمهوری این کشور از تشکیل دولت انصراف داد و افزود: خدا لبنان را کمک کند.
حریری پس از اعلام انصراف از تشکیل کابینه تاکید کرد: با رئیس‌جمهوری ملاقات کردم و ما رایزنی‌هایی درباره تشکیل دولت داشتیم و میشل عون خواستار اصلاحاتی ریشه‌ای و اساسی در ترکیب کابینه شد. ما مسائل مربوط به اعتماد و تعیین وزیران مسیحی را بررسی کردیم و مشخص است موضع او تغییری نکرده و ما قادر به توافق با هم نخواهیم بود.
با گذشت حدود ۱۱ ماه از استعفای دولت «حسان دیاب» در پی انفجار بندر بیروت، نیروهای سیاسی لبنان هنوز نتوانسته‌اند بر تشکیل دولت در این کشور به توافق برسند.
این در حالی است که لبنان گرفتار یکی از دشوارترین بحران های اقتصادی در تاریخ این کشور است.


کد مطلب: 282681

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/282681/تظاهرات-شهروندان-لبنانی-انصراف-حریری

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir