به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۵ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۲۸۲۷۰۱

کشف درختی بی نظیر در عمان /عکس

کشف درختی بی نظیر در عمان /عکس
گروه عکس: کارشناسان محیط زیست در پادشاهی عمان درختی بی نظیر در این کشور کشف کرده‌اند که زنبور‌های عسل را به خود جذب می‌کند. متخصصان آژانس محیط زیست در سلطان نشین عمان پس از یافتن درختی بی نظیر در این کشور، پس از پیدا شدن درختی در چندین منطقه در شهرستان «المزیونه» در استان ظفار، توانستند آن را کشف و مستند کنند.

این درخت در اوایل سال گذشته مشاهده شد و از سوی تیم تخصصی آژانس محیط زیست در سلطان نشین عمان مورد تحقیق قرار گرفت. این آژانس اشاره کرد که این یک درخت گلدار است و زنبور‌های عسل را به خود جلب می‌کند و درختی است که خود در طبیعت ایجاد می‌شود و نقش اصلی در اکوسیستم منطقه دارد.

علی سالم عکعاک، متخصص حیات وحش در سازمان محیط زیست عمان تأکید کرد که تنوع زیستی گیاه در این کشور همیشه چیز‌های جدید و منحصر به فرد در گیاهان ثبت نشده و طبقه بندی شده در منطقه را داراست.
در این خصوص مقامات مربوط عمانی با گیاه شناسان منطقه تماس گرفته‌اند، زیرا آن‌ها تأیید کردند که درخت قبلا در کشور‌های حاشیه خلیج فارس ثبت نشده است.با متخصص گیاهان در باغ‌های رویال ادینبورگ در انگلستان نیز تماس گرفته شد، او علاقه‌مند به ثبت اسناد گیاهان وحشی در کشور‌های عربی از طریق تحقیق و ثبت گیاهان و درختان است که تایید کرد این رکورد جدیدی در میان کشور‌های عربی منطقه است.

با این حال این نوع از درخت که زنبور‌های عسل را به خود جذب می‌کند، در پاکستان و سریلانکا زودتر ثبت شده بود و نمونه‌هایی از درخت به منظور تحقیق و تلاش برای پرورش آن گرفته شد که موفقیت بزرگی را نشان داده است.
متخصصان آژانس محیط زیست با همکاری تیم باغ گیاه شناسی عمانی در حال برقراری ارتباط با سازمان‌های بین المللی برای ثبت این درخت هستند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها