به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۵ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۲۸۲۷۲۱

برجام؛ تنها راه کنار آمدن آمریکابا ایران

برجام؛ تنها راه کنار آمدن آمریکابا ایران
گروه سیاسی:كریس مورفی، سناتور آمریکایی تاکید کرد که بازگشت به توافق هسته ای علیرغم تمام چالش هایی که در مسیر آن وجود دارد، تنها راهی است که آمریکا می تواند با ایران کنار بیاید.
 یک روز پس از آن که برخی مقامات ارشد سنا از  جلسه توجیهی محرمانه با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا بازگشتند که در آن دیدگاه هایی بدبینانه را نسبت به بازگشت به توافق هسته‌ای ایران مطرح کردند، کریس مورفی سناتور آمریکایی به پایگاه خبری جوییش اینسایدر گفت که این توافق تنها گزینه پایدار کنار آمدن با ایران است.
مورفی اظهار کرد که از آنچه در آن جلسه گذشته بی اطلاع است و او یکی از مهم ترین حامیان بازگشت سریع آمریکا به توافق هسته ای و درخواست از جو باین رئیس جمهور آمریکا برای لغو تحریم های اعمال شده دولت دونالد ترامپ علیه ایران در ازای پایبندی آن به توافق در سنای آمریکا بوده است. 
مورفی مطرح کرد: نمی‌توانم این قضیه را بپذیرم که ما نمی‌توانیم راهی برای بازگشت به این توافق پیدا کنیم. این اقدام مستلزم انتخاب هایی سخت برای آمریکا و انتخاب هایی سخت برای ایران خواهد بود اما بدون حضور در این توافق، مسیر رو به جلویی نمی بینم. هنوز بر این عقیده ام تنها کاری که می‌توانیم بکنیم بازگشت به توافق است. 
مورفی وضعیتی را که از آن به عنوان یک «فاجعه» یاد کرد تشریح کرده و با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران گفت، با ممانعت از یک توافق، ایرانی ها به «تحریک متحدانشان و فعالیت‌های ثبات زدایشان ادامه می‌دهند و در مسیر رسیدن به یک سلاح هسته ای شتاب خواهند گرفت». 
برچسب ها: برجام
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها