به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۵۴
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۵ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : ۲۸۲۷۶۱
در ولسوالی تیشکان بدخشان اتفاق افتاد

روایتی تکان‌دهنده از جهاد نکاح  دست‌جمعی طالبان با دختران افغان

روایتی تکان‌دهنده از جهاد نکاح  دست‌جمعی طالبان با دختران افغان
✍️فریحه ایثار
پدر دختر به یکی‌از دوستان ما در راه فرار از بدخشان به ولایت کندز، داستان تجاوز بالای دخترش را از سوی طالبان چنین بازگو می‌کند:
‏«پس از تصرف تیشکان از سوی طالبان، طالبان درین ولسوالی خانواده‌ها را مجبور ساخته‌اند که دختران‌‌شان را به نکاح طالبان درآورند. دختر من یکی‌از آن‌ها است. طالبان با استفاده از زور فشار و خشونت، مجبور‌ام ساخت که یکی از دخترانم را به نکاح طالب درآورم. آن‌ها (طالبان) دخترم را به زور نکاح کردند و با خود بردند. پس از چند روز اطلاع حاصل کردم که نه تنها طالب نکاح شده شب با دخترم می‌خوابید، بلکه گروهی از طالبان نیز از دخترم استفاده جنسی می‌کرد. گروه گروه طالب هر شب بدون استثنا بالای دخترام با این توجیه که دخترام با مجاهدین طالب به نکاح شرعی درآورده شده است، تجاوز گروهی می‌کردند.

هرشب بدون استثنا برعلاوه‌ی طالبی که در قید نکاح دخترم بود،چندین طالب دیگر نیز از دخترم سو استفاده جنسی می‌کرد.با شنیدن این خبر روز بالایم شب شد.رفتم تا به یکی از قومندان‌های طالب در همان منطقه شکایت نمایم. داستان تجاوز را به یک قومندان طالب درقریه شریک ساختم و گفتم: من دخترم را با یک نفر نکاح کرده بودم، نه گروهی از طالبان. حالا هر شب گروه گروه  طالبان با دخترم می‌خوابند و تجاوز می‌کنند. در پاسخ، قومندان طالب به من گفت: «من زورم به آن‌ها نمی‌رسد و کاری از دست من ساخته نیست. اگر می‌توانی خود برای دخترات کاری کن.» روایت‌های تکان‌دهنده‌ و وحشت‌ناک مشابه از باج‌گیری جنسی زنان گرفته تا تجاوز، قطع دست، محکمه صحرایی، وضع محدودیت‌های شدید در برابر زنان، تبعیض و خشونت بر علیه آن‌ها، کودکان و در کل بر علیه مردم در تمامی ولایت‌ها و ولسوالی‌های تحت کنترول طالبان به گوش می‌رسد، که از سوی برخی از نمایندگان ولایت‌ها و رسانه‌ها تایید گردیده است. 

‏ ⁧ جنایات جنگی⁩ در ساحات تحت حاکمیت طالبان جریان دارد. طالبان مردم را می‌کشند. بر زنان و کودکان تجاوز می‌کنند. اموال خانه مردم و دفاتر دولتی را به سرقت می‌برند. از مردم و خانه مردم به عنوان سپر و کمین استفاده می‌کنند. خانه‌های مردم و اماکن عمومی را به آتش می‌کشند. بالای پایه‌های برق حمله کرده حتا بر داکتران بدون مرز بمب می‌اندازند. افراد ملکی و دولتی را هدف قرار می‌دهند. ‏پرسش اما این است که چی سبب شد که به پرتگاه سقوط برسیم؟ عامل‌اش به کجا برمی‌گردد؟ فکر نمی‌کنید که یکی از عوامل جنایاتی که اخیرا در کشور داده است نتیجه حکمی مبنی بر «عقب‌نشینی تکتیکی» است؟ کی این حکم را اولین‌بار صادر کرد؟ غنی؟ محب؟ وزیردفاع یا داخله؟ و چرا ؟ و به حکم کدام بادار؟ مگر اینها طالب را نمی‌شناختند؟! در حالی‌که، هویت طالبان تروریست، بد‌ذات و وحشی برای همه‌ی ما معلوم بود و است. چرا تا این حد خیانت و‌ بازی با سرنوشت مردم؟ اگر قرار بود که دودسته و‌در‌یک‌معامله سیاسی سیاه و شرم‌آور مردم و نظام و جغرافیای افغان‌ستان را تسلیم طالبان کنید [که کردید و فروختید]، چرا زیر نام «عقب نشینی تکتیکی»؟ 

چرا با سرنوشت هزاران جوان، نیروهای دفاعی و امنیتی و مردم بازی کردید ‌و می‌کنید؟ چرا فرزندان جوان مردم بی‌چاره و بی‌پناه را قربانی برنامه‌های شوم و مغرضانه فاشیستی‌تان می‌کنید؟ کی می‌تواند سرنوشت سیاه این دختر نگون‌بخت را سپید سازد؟ کی می‌تواند به یگانه نان‌آور خانواده‌های اکثریت فقیر و درمانده و بی‌پناه که دیگر با ما نیستند، زندگی بخشد؟ کی پاسخ‌گوست؟ ما (مردم) اما چرا در برابر جنایات‌ وحشت‌ناک وفجایع خاموش ایم؟ کجاست دیاسپورای افغان‌ستان؟چرا همه‌ خاموش‌اند؟چرا حرکت‌های اعتراضی و دادخواهی راه نمی‌اندازند؟ چرا در برابر درِ سازمان ملل متحد اعتراض نمی‌کنند؟ درین سرزمین هرروز جنایات جنگی رخ می‌دهد،کجاست مدافعین دموکراسی و حقوق بشر؟

آن همه روشن‌فکر، کنشگر حقوق بشر و حقوق زن و فمینیست کجاست؟ آن همه «همه‌چیز‌دان» و «همه‌چیز فهم»کجا رفتند؟ مردم غیرتی سلحشور و جنگی و مقاوم کجاست؟ چرا همه یک ‌دست صدا بلند نمی‌کنیم ؟چرا هنوزهم نظاره‌گر حرف‌های واهی فیس‌بوکی و نمایشی وطن‌فروشان و‌مزدوران ایم؟ به چی دل‌خوش کرده ایم؟ و به‌ چی دل بسته‌ایم؟تعداد گروه‌های تروریستی طالبان جمع وطن‌فروشانِ خاین به چندنفر می‌رسد که بتوانندبرسرنوشت ۱ ملت و ۱ نظام آن‌گونه که خودخواهند مسلط شوند؟!زمان تصفیه حساب با خاینین و وطن‌فروشان خواهد رسید. اما فکر نمی‌کنید که حالا دقیقا زمان ایستادگی ومقاومت و دفاع برای آزادی رسیده است!؟
 

۱۴۰۰/۰۴/۲۵ ۲۰:۳۶
مگر قانون اسلام ناب محمدی نیست؟! پس ناراحتی مسلمانان از اجراای قوانین چیست؟ (374715)
king
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۱۸:۰۹
مزخرف نگو بابا.. کجای اسلام گفته چند نفر میتونن همزمان با یه زن رابطه جنسی داشته باشن.. یخورده فکر کن بعد حرف بزن.. (374736)
۱۴۰۰/۰۴/۲۵ ۲۲:۵۶
فابل توجه اصولگراهای حامی طالبان (374716)
۱۴۰۰/۰۴/۳۰ ۲۳:۱۱
احتمالا منظورت دولتی ها (اصلاح طلبان) حامی طالبان هست؟ یا مواضع دولت رو ندیدی و نخوندی یا عمدا خودتو به تغافل زدی! (374911)
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۰۸:۳۲
ظریف نظرش چیه؟ در گفتگوهایی که انجام داد این مسائل دیده شده؟ (374719)
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۱۱:۵۰
یکی می گفت ظریف فقط مجریه و وزارت خارجه کاره ای نیست (374722)
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۰۸:۴۶
معلوم نیست شما کدوم طرف هستین (374720)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۰۹:۰۲
روزنامه کیهان و شریتمداری که اولین تطهیر این بیشرف ها را منتشر کرد و افرادی از وزارت خارجه که این بیشرف ها را دعوت کردند و افراد نژامی که در مرز ایران بدون واکنش با این بیشرف ها عکس سلفی انداختند همگی شریک در جنایت و رفتار ضد اسلامی هستند و ضررشان را خواهند دید مرگ بر طالبان و هواداران این افراد (374721)
۱۴۰۰/۰۴/۲۷ ۲۲:۰۸
طالبان ‍=داعش (374770)
مشتی عباد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۴/۲۷ ۱۱:۳۸
تنها کاری که با طالبها میشه کرد سعی در تجمیع آنها در برخی مناطق افغانستان و بعدش هم یا بمب نوترونی و یا بمبهای نابودگر اکسیژن، این اورانگوتانهای اسلحه بدست حتی اکسیژن هم براشون حرومه!! خلاص. (374748)
۱۴۰۰/۰۴/۲۷ ۱۴:۳۸
اینا باید چهره و اخبارشون بایکوت کرد (374756)
حکیم النکاح
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۴/۲۸ ۱۳:۴۲
بهترین جهاد نکاح انداختن خرس آموزش دیده به جان اسرای طالبان و حتی المقدور روسای طالبها هستش. اونوقته که این اورانگوتانها میفهمن که یه من ماست چقدر کره میده!
تا نباشد چوب تر مردم نگردند گاو خر! (374803)
۱۴۰۰/۰۵/۲۳ ۱۵:۴۶
خدا لعنتشون کنه باید دختر باشی تا بفهمی هر شب تجاوز گروهی یک مشت حیوان پلشت یعنی چه. امام علی علیه السلام مگر نگفت اگر مسلمانی از شنیدن اینکه پابند از پای زنی به اجبار دراورده اند بمیرد رواست. پس چرا اینهمه سکوت؟ (375962)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها