کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۵ میوه برای بیماران دیابتی

26 تير 1400 ساعت 9:04


گروه علمی: در حالی که روش‌هایی برای کنترل و نظارت بر دیابت وجود دارد، اما هنوز درمانی قطعی برای این بیماری وجود ندارد. طبق اطلاعات سازمان دیابت استرالیا "دیابت اپیدمی قرن بیست و یکم و بزرگترین چالش سیستم بهداشت استرالیا است. حدود ۱.۷ میلیون استرالیایی به دیابت مبتلا هستند.

این شامل انواع دیابت تشخیص داده شده (۱.۲ میلیون شناخته شده و ثبت شده) و همچنین دیابت نوع ۲ خاموش و تشخیص داده نشده (تخمین زده شده تا ۵۰۰۰۰۰) است. " با افزایش تعداد افراد مبتلا به دیابت در سراسر جهان، دانستن اینکه چه چیزی بخورید می‌تواند به سرعت به یک آزمایش سخت گیرانه تبدیل شود و بسیاری از مبتلایان احساس می‌کنند که وقت غذا فرا می‌رسد. ما در ادامه ۵ نوع از بهترین میوه‌ها را معرفی کردیم:

آووکادو
آووکادو نه تنها خوشمزه است بلکه میوه‌ای ایده آل برای مصرف برای بیماران دیابتی است. آووکادو حاوی چربی و پروتئین بیشتری نسبت به کربوهیدرات و میوه‌ای بسیار منحصر به فرد است، به این معنی که نمره شاخص گلیسمی آن‌ها بسیار پایین است. در واقع، طبق یک جدول جامع از شاخص گلیسمی و بار موجود در برخی از مواد غذایی، که در سال ۲۰۰۲ منتشر شده است، در ("American Journal of Clinical Nutrition") آووکادو حتی شامل جدول نمی‌شد. این ژورنال نتیجه گیری کرد که رتبه بندی GI برای آووکادو تضمین نشده است، و اظهار داشت که بعید است حتی در مقادیر زیاد تأثیر عمده‌ای بر قند خون داشته باشند.فراتر از GI پایین، آووکادو، فوق العاده سالم و حاوی مقدار زیادی چربی سالم غیر اشباع است که می‌تواند خطر بیماری قلبی را کاهش دهد و سطح کلسترول را بهبود بخشد. این همان چیزی است که آووکادو را به یکی از بهترین میوه‌ها برای دیابت به طور کلی تبدیل می‌کند.

توت
انواع توت از زغال اخته، تمشک یا توت فرنگی، از نظر شاخص قند خون پایین هستند، تمشک تنها با ۳۲ GI کمترین مقدار را دارد و پس از آن توت فرنگی با ۴۰ GI و در نهایت بلوبری با ۵۳ بالاترین امتیاز را دارد. تمام انواع توت‌ها مملو از آنتی اکسیدان و ترکیبات ضد التهاب است. در واقع آن‌ها آنتی اکسیدان زیادی دارند، توت می‌تواند به تنظیم قند خون کمک کند و ممکن است در بهبود عملکرد‌های شناختی کمک کند و از همه مهمتر، تصور می‌شود که از دیابت جلوگیری می‌کند و همچنین پیشرفت دیابت را متوقف می‌کند. توت‌ها یک افزودنی عالی برای یک صبحانه سالم، مقداری توت را روی غلات بپاشید و یا آن‌ها را با ماست و اسموتی‌های خود ترکیب کنید تا از یک صبح خوب لذت ببرید.

سیب
یک سیب در روز پزشک را دور نگه می‌دارد؟ مطمئناً می‌تواند! سیب‌ها نه تنها دارای ویتامین C و آنتی اکسیدان‌های تقویت کننده ایمنی برای حفظ احساس شادابی در شما هستند، بلکه با بهبود سلامت قلب و کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها نیز ارتباط دارند.با داشتن شاخص گلیسمی که از ۳۰ تا ۵۰ بسته به نوع مورد علاقه شما متغیر است، سیب میان وعده معقولی است و یکی از بهترین میوه‌ها برای همه بیماران دیابتی است.

گریپ فروت
در فهرست ما میوه ای، بهتر از گریپ فروت نیست، گریپ فروت با نمره شاخص گلیسمی فقط ۲۵ همراه با مقادیر بالای ویتامین C و فیبر، یکی از بهترین میوه‌ها برای لذت بردن از بیماران دیابتی است، سعی کنید میوه‌های واقعی را به جای آب میوه بخورید، صرف نوشیدن آب به این معنی است که شما تمام فیبر‌های مهم موجود در پوست را از دست می‌دهید، علاوه بر این، آب میوه‌ها اغلب حاوی یک نوع قند اضافی و موادی هستند که فرد دیابتی باید از آن‌ها اجتناب کند.

گیلاس
گیلاس نه تنها یکی از کمترین نمرات میوه را با شاخص گلیسمی ۲۲ به خود اختصاص می‌دهد، بلکه حاوی مقدار زیادی مواد مغذی است. گیلاس فیبر، آهن، فولات، ویتامین C، پتاسیم، بتاکاروتن و همچنین بسیاری از آنتی اکسیدان‌ها را تحویل شما می‌دهد. علاوه بر این، گیلاس با درمان سرطان، بیماری‌های قلبی و بسیاری از بیماری‌ها ارتباط دارد.


کد مطلب: 282798

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/282798/۵-میوه-بیماران-دیابتی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir