به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۲۸۲۸۱۱

وضعیت فاجعه بار در غرب آلمان

وضعیت فاجعه بار در غرب آلمان
گروه بین الملل: آمار قربانیان سیل درغرب آلمان به ۱۰۷ نفر رسیده و بیش از ۱۰۰۰ نفر ناپدید شده‌اند. اولویت ارتش کمک به سیل‌زدگان اعلام شده و دولت در حال تدوین بسته کمک مالی سریع به آسیب‌ دیدگان است .پرچم‌های ادارات نیمه افراشته شده‌اند.
طغیان رودخانه‌ها، رانش زمین، ریزش خانه‌ها، قطع برق، اختلال اینترنت و گیر افتادن سکنه در میان لای و لجن و آب، شرایطی فاجعه‌بار را در دو ایالت غربی آلمان رقم زده است که تاریخی توصیف می‌شود.شهرهای حاشیه رودخانه‌ها در این دو ایالت به شدت آسیب دیده‌اند. راه‌های مواصلاتی تخریب شده و خانه‌هایی که در ساعات نخست سیل مقاومت کرده بودند، یکی یکی فرو می‌ریزند. هزاران نفر بی‌خانمان شده‌اند.
به گفته نخست‌وزیر ایالتی راین‌لند فالتس، سیل صحنه‌هایی آخر زمانی ایجاد کرده است. اکثریت قربانیان کسانی هستند که موج سیلاب آنها را به سرعت غافلگیر کرد.
وزارت دفاع آلمان با اعلام "وضعیت فاجعه"۸۵۰ سرباز به مناطق سیل‌زده گسیل کرده است. خانم کرامپ کارن باوئر، وزیر دفاع آلمان تاکید کرده که اولویت ارتش کمک رسانی به مناطق مصیب‌زده است و سایر وظایف فعلا معوق خواهند شد.
هورست زهوفر، وزیر کشور آلمان نیز از کمک‌های مالی فوری و گسترده به سیل‌زدگان و آسیب‌دیدگان خبر داد. طبق گفته او طرحی با مشارکت صدراعظم، وزارت دارایی و وزارت کشور برای همین منظور در حال نهایی شدن است. زهوفر افزود، جزییات طرح پس از برآورد دقیق میزان خسارات اعلام خواهد شد.

 
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها