کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تعداد قربانیان کرونا در روسیه رکورد زد

26 تير 1400 ساعت 10:09


گروه بین الملل: آمار رسمی تعداد قربانیان کرونا در روسیه رکورد زد. شهروندان روسی ار برنامه‌های واکسیناسیون عمومی استقبال نکرده‌اند. مقام‌های روسی از تهاجمی‌تر شدن ویروس کرونا خبر می‌دهند.
تنها در روز پنجشنبه در روسیه ۷۹۹ نفر در ارتباط با ویروس کرونا جان باختند. این بشترین تعداد قربانیان کرونا در یک روز از زمان شیوع این ویروس است.
بر اساس گزارش رسانه‌های روسی این چهارمین روز متوالی است که آمار قربانیان در روسیه بالا است. بر اساس آمار رسمی تاکنون ۱۴۶هزار و ۸۶۸ نفر در پی ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. در بازه زمانی آوریل ۲۰۲۰ تا مه ۲۰۲۱ حدود ۲۹۰ هزار نفر جان باخته‌اند. تعداد موارد ابتلا به کووید۱۹ در مجموع به بیش از پنج میلیون و ۹۰۰هزار  نفر می‌رسد.
دولت روسیه دلیل افزایش مرگ و میر بر اثر این بیماری را ناشی از  میزان نسبتاً پایین واکسیناسیون می‌داند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی دولت گفت: «به میزان لازم واکسیناسیون شهروندان انجام نشده است.»او با بیان این که به همین دلیل روسیه اکنون آشکارا با "عواقب منفی" تعداد کم افراد واکسینه شده دست و پنجه نرم می‌کند، افرود: «مرگ و میر افزایش یافته است، ویروس تهاجمی‌تر و مسری‌تر شده است.»روسیه اولین کشوری بود که  واکسن کووید۱۹ تولید کرد اما برنامه واکسیناسیون در آن کند پیش می‌رود. عدم استقبال شهروندان یک از دلایل این اتفاق است.
سرگئی سابیانین، شهردار مسکو در ماه اوت ۲۰۲۰ گفته بود: «من مطمئن هستم که در ظرف چند ماه، شاید حداکثر شش ماه به طور قطع کرونا را شکست خواهیم داد.»
اما او در ماه ژوئن ۲۰۲۱ از عدم استقبال شهروندان از کارزار واکسیناسیون به شدت سرخورده بود.سابیانین در آن زمان گفت، مسکو اولین پایتخت اروپایی بود که کارزار واکسیناسیون در آن راه افتاد اما اکنون درصد شهروندان واکسینه شده آن کمتر از دیگر پایتخت‌های اروپایی است.در کنار کم‌رغبتی شهروندان روسیه به واکسینه شدن، ضعف زیرساخت‌ها و کمبود خدمات درمانی در مناطق دورافتاده از دیگر علت‌های اصلی کندی روند واکسیناسیون ارزیابی می‌شود.


 


کد مطلب: 282820

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/282820/تعداد-قربانیان-کرونا-روسیه-رکورد-زد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir