به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۲۸۲۸۲۲

در عربستان مغازها در زمان نماز باز می‌مانند

در عربستان مغازها در زمان نماز باز می‌مانند
گروه بین الملل: یک نهاد اقتصادی عربستان سعودی از فروشگاه‌های این کشور خواست برای جلوگیری از ازدحام مشتریان و خطر شیوع کرونا در زمان نماز نیز باز بمانند. این آخرین تصمیم از سلسله اصلاحات اجتماعی و سیاسی در عربستان است.
این تصمیم، قوانین سختگیرانه پادشاهی در مورد بستن مغازه‌ها و مشاغل تجاری برای نماز را تغییر می‌دهد.
به نظر می‌رسد این آخرین اصلاحات از سری تغییرات قوانین اجتماعی و اقتصادی است که با هدف نوسازی پادشاهی محافظه‌کار سعودی و تقویت سهم بخش خصوصی در اقتصاد نفتی این کشور انجام می‌شود.این تصمیم توسط فدراسیون اتاق‌های بازرگانی عربستان ابلاغ شد. به نوشته روزنامه دولتی عکاظ در بخشنامه این فدراسیون آمده است: «برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، حفظ سلامت مشتریان و پیشگیری از شیوع کرونا، از صاحبان مغازه‌ها و مشاغل می‌خواهیم که در تمام ساعات کار، از جمله اوقات نماز، باز بمانند.»
در عربستان فروشگاه‌ها در زمان نماز، پنج نوبت در روز، حداقل نیم ساعت تعطیل می‌شوند. به نوشته خبرگزاری رویترز این احتمال وجود دارد که این درخواست تنها به دوره شیوع کرونا محدود نماند.از زمانی که محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان انتخاب شده، عملاً اداره حکومت سعودی را به دست گرفته و می‌گوید، درپی احیای "اسلام معتدل" است.
او نقش پلیس شریعت را کاهش داده و ممنوعیت كنسرت‌های موسیقی، سینما و رانندگی زنان را لغو کرده است. به این ترتیب محدودیت‌های جدی اجتماعی کاهش قابل توجهی یافته‌اند.

 
برچسب ها: عربستان

۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۱۴:۲۱
عربستان هم اصللاحات را انجام ميدهد، فقط ما مانده ايم با اين اوضاع غير قابل تحمل كه به كام عده اي با تفكر قرون وسطايي خوش است (374726)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها