به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۲۸۲۸۳۸

هلند یک تبعه سوریه را به زندان محکوم کرد

هلند یک تبعه سوریه را به زندان محکوم کرد
گروه بین الملل: دادگاهی در هلند یک مرد تبعه سوریه را به دلیل مشارکت در اعدام یک سرباز سوری و ارتکاب جرایم جنگی به ۲۰ سال زندان محکوم کرد.
 قضات دادگاه در حکم خود گفتند این مرد به نام احمد الخدر که به نام ابوخودر نیز شناخته می‌شود از اعضای گروه شورشی جبهه النصره بوده که در سال‌های اول جنگ داخلی سوریه شاخه القاعده در آن کشور محسوب می‌شد.دادگاه گفت که در ویدئوی صحنه اعدام یک سرباز مجروح نیروهای دولتی سوریه صدای احمد الخدر قابل تشخیص است. این سرباز پس از اسارت در سال ۲۰۱۲ در کرانه رودخانه فرات اعدام شد.
قضات دادگاه در بخشی از حکم ۴۰ صفحه‌ای خود نوشتند: «اعدام یک سرباز اسیر و مجروح دشمن توسط متهم نه تنها قتل بلکه نقض صریح قوانین بین المللی و معیارهای حقوق بشر است.»
محاکمه این تبعه سوریه طبق قوانین قضایی هلند انجام شد که به دادگاه‌های این کشور اختیار می‌دهد اتباع کشورهای خارجی متهم به ارتکاب جرایم جنگی و جرایم علیه بشریت را در صورت اقامت در هلند محاکمه کنند.احمد الخدر از سا ل۲۰۱۴ و پس از دریافت پناهندگی موقت ساکن هلند بوده است. مقامات قضایی هلند گفتند او بر اساس شواهدی که پلیس آلمان ارائه داده بازداشت و محاکمه شده است.این سومین موردی است که دستگاه قضایی هلند اتباع سوری را به ارتکاب جرایم جنگی در جنگ داخلی آن کشور محکوم می‌کند.
در دو مورد قبلی متهمان به ۷ سال زندان محکوم شده‌اند. مجازات احمد الخدر از موارد قبلی سنگین‌تر است چون قضات دادگاه به این نتیجه رسیده‌اند که او شخصا در اعدام سرباز اسیر مشارکت کرده است.در فقدان یک دادگاه بین المللی برای رسیدگی به جرایم جنگی در سوریه دادگاه‌های کشورهای اروپایی در سال‌های اخیر چندین مورد از این جرایم را بررسی کرده‌اند. ولی با توجه به ابعاد فاجعه بار جنگ داخلی سوریه که حدود ۴۰۰ هزار قربانی داشته بخش اعظم جرایم جنگی در آن کشور مورد پیگرد قرار نگرفته‌اند.



 
برچسب ها: هلند
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها