به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : ۲۸۲۸۴۱

لرستان، استانی بدون منبع آب شُرب پایدار

لرستان، استانی بدون منبع آب شُرب پایدار
گروه جامعه: نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: ما منبع آب شرب پایدار و قابل تنظیم در هیچ کجای استان نداریم و باید حتماً فکری جدی در این زمینه صورت بگیرد.مهرداد ویسکرمی  اظهار کرد: در بخش آب مشکل اساسی استان ما به ظلم تاریخی برمی‌گردد که در حق استان در بخش سدسازی شده است.
 
وی ادامه داد: متأسفانه کل حجم سدهای مخزنی استان در صورت ایده‌آل حدود ۶۰۰ میلیون مترمکعب است که در سال گذشته به دلیل کمبود بارش حدود ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد و تا امروز ۵۰ تا ۶۰ درصد بیشتر آبگیری نشده است.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی افزود: حتی اگر سدها نیز کاملاً آب داشتند، به خاطر اینکه مکان و حجم سدها کفایت نکرده و پاسخگوی نیاز آبی استان در این شرایط و گرمای سخت و خشکسالی شدید نبود، پس لازم است که مسئولان کشوری به خودشان بیایند و در سدسازی استان باید کار جهادی صورت بگیرد.
ویسکرمی اضافه کرد: ما منبع آب شرب پایدار و قابل تنظیم در هیچ کجای استان نداریم و باید حتماً فکری جدی در این زمینه صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: این مسئله مقداری به مردم برمی‌گردد که همه باید بدانند که امسال خشکسالی است و باید رعایت کنند، بدون رعایت کاری نمی توان کرد، در حال حاضر چشمه‌ها در حال خشکیدن و چاه‌ها و سدهایی که داریم کم آب هستند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که خشکسالی پدیده طبیعی بود که باید از قبل با سدسازی تعدیل می‌شد، تصریح کرد: امیدواریم تابستان امسال با مدارای مردم سپری شود و در فصل پاییز شاهد بارش‌ها باشیم و نهضتی در سدسازی در استان که برخی مطالعه شده و برخی در حال ساخت است که منبع پایدار و قابل تنظیمی برای آب شرب باشد.
برچسب ها: بحران آب
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها