به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۲۸۲۸۵۳

بیش از ۱۲۰ قربانیِ سیل در آلمان و بلژیک

بیش از ۱۲۰ قربانیِ سیل در آلمان و بلژیک
گروه حوادث: تلاش برای یافتن صدها نفر که در حادثه سیلاب شدید اروپا مفقود شده اند در حالی ادامه دارد که به گفته مقامات محلی، شمار قربانیان این حادثه در غرب آلمان و بلژیک به بیش از ۱۲۵ تن رسیده است.به گزارش ایسنا، رئیس جمهوری آلمان با بیان اینکه فاجعه ناشی از وقوع سیلاب شوک آور بوده است بر حمایت از خانواده قربانیان و کمک به روستاهای خسارت دیده تاکید کرده است.
 
تاکنون حدود ۱۰۶ نفر در این کشور بر اثر وقوع سیلاب جان خود را از دست داده اند.مقامات آلمان با هشدار نسبت به اینکه احتمال افزایش تلفات سیلاب وجود دارد، اظهار داشتند: در ناحیه "اهرویلر" واقع در راینلاند-فالتس از وضعیت ۱۳۰۰ نفر خبری در دست نیست و تلاش ها برای برقراری ارتباط با این افراد به دلیل اختلال در شبکه تلفن بی نتیجه بوده است.به گزارش روزنامه گاردین، کارشناسان اعلام کرده اند که سیستم اطلاع رسانی سیل در اروپا (EFAS) اوایل هفته جاری نسبت به وقوع سیل شدید هشدار صادر کرد و این پرسش مطرح است که چرا میزان تلفات بسیار بالاست.

بروکسل یک روز عزای عمومی اعلام کرد
همچنین پس از آلمان، بلژیک از این سیل بیشترین آسیب را دیده‌ است.وزیر کشور بلژیک شمار قربانیان وقوع سیلاب در این کشور را ۲۰ تن اعلام کرده و ۲۰ نفر دیگر همچنان ناپدید هستند. بیشتر قربانیان سیل در این کشور از ساکنان اطراف منطقه "لیژ" بوده اند و این درحالیست که دستور تخلیه ساکنان مناطق مرکزی و مناطق هم مرز با رودخانه "میوز" صادر شده بود.به گزارش یورونیوز، الکساندر دی کرو، نخست وزیر بلژیک روز سه‌شنبه آینده را عزای ملی اعلام کرد. وی تاکید کرد که جشن‌های ملی کشور در ۲۱ ژوئیه کاهش می‌یابد.علاوه بر آلمان و بلژیک کشورهای هلند و لوگزامبورگ نیز به شدت تحت تاثیر طغیان آب رودخانه‌ها قرار گرفته‌اند. بنابر این گزارش، مقامات شهر ونلو در جنوب هلند ۲۰۰ بیمار بستری در بیمارستان را به دلیل تهدید خطر طغیان رودخانه تخلیه کردند.
برچسب ها: سیل اروپا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها