به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : ۲۸۲۹۴۲

لبنانی‌ها پول کافی برای خرید غذا ندارند

لبنانی‌ها پول کافی برای خرید غذا ندارند
گروه بین الملل: با تشدید بحران اقتصادی در لبنان، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) فاش کرد که ۷۷ درصد از خانواده‌های لبنانی در ماه جاری میلادی پول کافی برای خرید غذا ندارند.
 روزنامه تایمز چاپ انگلیس در گزارشی درباره وضعیت معیشتی وخیم در لبنان به نقل از یونیسف نوشت که ۷۷ درصد از خانواده‌های لبنانی در ماه جاری میلادی پول کافی برای خرید غذا ندارند.
این روزنامه در گزارش خود دلایل متعددی را برای فروپاشی اقتصاد لبنان مطرح و تاکید کرد: این شرایط قطعا از فروپاشی وال استریت بدتر است و از نظر اندازه برای یک کشور، در تاریخ بی‌سابقه است.روزنامه تایمز در ادامه با اشاره به نرخ فقر دو سال قبل در لبنان نوشت: این نرخ بر اساس گزارش بانک جهانی به حدود ۲۶ درصد رسیده است.
این روزنامه انگلیسی در تحلیل وضعیت فعلی لبنان نوشت: "این کشور در یک درگیری ژئوپلتیک گیر افتاده است".سعد حریری، نخست وزیر مکلف لبنان نیز روز پنج‌شنبه پس از معرفی یک کابینه با ۲۴ وزیر مطابق با ابتکار عمل فرانسه و طرح نبیه بری، رئیس پارلمان این کشور، از ماموریت خود در تشکیل کابینه انصراف داد و اعلام کرد: من عذرخواهی می‌کنم، خداوند کشور را یاری کند.


 
برچسب ها: لبنان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها