کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پامپئو: چین یک کشور بی‌خدا است

26 تير 1400 ساعت 17:19


گروه بین الملل: وزیر امور خارجه ترامپ که به دومین سفرش در طول سال جاری میلادی به ایالت آیووا، ایالت شروع کننده تقویم رقابت مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رفت، به گمانه زنی‌ها در خصوص تمایلش برای نامزدی در رقابت مقدماتی ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ در حزب جمهوریخواه هر چه بیشتر دامن زد.
 مایک پامپئو، در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز در پاسخ به سوالی در خصوص نامزدی بالقوه خود برای کاخ سفید گفت: به نظر می رسد من به اندازه‌ای که بقیه دنیا به این چیزها فکر کرده به این مسائل فکر نکرده‌ام.او همچنین به دولت بایدن از بابت "عدم تمایل به تامین امنیت مرز جنوبی کشور" حمله کرده و چین را "یک کشور بی خدا که مردم خداترس را به چالش می‌کشد" خواند.
او در عین حال به انتقاد از رئیس جمهور آمریکا از بابت پاسخ دولتش به اعتراضات ضددولتی در کوبا پرداخته و به فاکس نیوز گفت: "من متاسف هستم که دولت بایدن به خودش زحمت نداد" تا به تظاهر کننده‌ها کمک کند. او بایدن و تیم دیپلماتیکش را متهم کرد به اینکه "در جا میزنند".او تلاش کرد دولت بایدن را وادار به افزایش فشار بر دولت کوبا کند و گفت: هر گونه اقدامی برای فرستادن اعتبارات به کوبا نشان دهنده سوتفاهمی اساسی در قبال حکومتهای تمامیت خواه است. شما نمی توانید به تامین آنها بپردازید شما نمی توانید به آنها تعهد بدهید.
او اظهار کرد، آمریکا می تواند به جایش دست به اقداماتی همچون تامین دسترسی به اینترنت برای کمک به معترضان با هدف هماهنگ کردن و افزایش فشار بر دولت کوبا بزند.
او در سخنرانی‌اش به شوخی خودش را یک "دیپلمات سابق بیکار" توصیف کرد. اما در ادامه جدی شده و گفت: برای من مشاهده آنچه اتفاق می‌افتد و اتفاقات افتاده در این شش ماه گذشته از پایان دولت ترامپ سخت بوده است.وی افزود: من آرزو دارم هنوز آنجا بودم. آرزو دارم هنوز فرصت داشتم تا کاری که برای چهار سال برای حفاظت و تامین آزادی شما و حقوق شما انجام دادیم را انجام دهم.پامپئو در مصاحبه با فاکس نیوز با پرسشی در خصوص انتخابات ۲۰۲۴ مواجه شده و گفت: من و همسرم دعا خواهیم کرد و به مسیر پیش رویمان فکر خواهیم کرد و وقتی به سال ۲۰۲۳ برسیم، مسیرمان را در این سال تعیین خواهیم کرد.پامپئو همچنین در پاسخ به سوال در خصوص نامزدی احتمالی مجدد دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری آمریکا گفت: ترامپ کار خودش را انجام خواهد داد...او انتخاب خودش را خواهد داشت. ما هم به نوبه خود کار خودمان را انجام خواهیم داد.
وی افزود: من قرار است در این مبارزه باقی بمانم و مطمئن هستم که ترامپ هم قرار است در این مبارزه باقی بماند. اینکه این مسیر در سالهای ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ ما را به کجا می رساند باید همه منتظر باشیم و ببینیم.وزیر خارجه آمریکا اظهار کرد، اعتقاد دارد نیروهای امنیتی و ارتش افغانستان می توانند همچنان که آمریکا از این کشور خارج می شود امنیت این کشور را تامین کنند اما موفقیتشان بستگی به اراده آنها برای انجام یک مبارزه سخت با طالبان دارد.پامپئو گفت، مطمئن است نیروهای نظامی افغان قادر به دفع طالبان هستند اما مساله وابسته به اراده آنها است.
او از اقدام جو بایدن در خارج کردن آمریکا از افغانستان تحسین کرده اما گفت نگران آسیب دیدن عملیاتهای مبارزه با تروریسم آمریکا در طی این پروسه است.
پامپئو در جریان این سفر در سخنرانی خطاب به یک جمعیت بزرگ و بانفوذ از مسیحیان انجیلی در این ایالت گفت: ما در حقیقت دولتی بودیم که در تاریخ آمریکا بیشتر از هر دولتی حامی زندگی بودیم.
پامپئو که سابقا نماینده کنگره از ایالت کانزاس بوده و در دولت دونالد ترامپ به عنوان رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سیا نیز خدمت کرد، ادامه داد که در طول دوره تصدی او بر وزارت خارجه در این دولت، "حتی یک دلار از پولهای وارد شده به وزارت خارجه به دست یک عامل سقط جنین در جایی در جهان نرسید".او استدلال کرد: با نگاه به کل مجموعه مسائلی که امروز میبینیم، فروپاشی خانواده آمریکایی محور اکثریت این مشکلات است.او به دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و دموکراتهای کنگره و "جناح چپ" حمله و آنها را متهم به "تضعیف واحد خانواده" کرد.
وی افزود: همه شما آشغالهایی که آنها امروز تلاش دارند در مدارس ما درس بدهند را می بینید.آنها تحت پوششهای مختلف اغلب تحت عنوان تئوری نژادی انتقادی ارائه می شوند. اما کافی است که بگوییم این به این معنی است که ملت ما به نحوی به صورت ذاتی و سیستماتیک نژادپرست است.
پاپمئو گفت: ما یک ملت شکست خورده نیستیم. ما یک ملت در حال افول نیستیم. ما یک ملت نژادپرست نیستیم. ما یک ملت مسیحی تحت رحمت خداوند هستیم. به کار ادامه دهید.خودتان را مجددا به اجتماع متعهد کنید.


 


کد مطلب: 282950

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/282950/پامپئو-چین-یک-کشور-بی-خدا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir