کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بایدن: فیس بوک مردم را به کشتن می دهد

26 تير 1400 ساعت 22:36

گروه فناوری:‌ جو بایدن رئیس جمهور آمریکا معتقد است فیس بوک و پلتفرم‌های اجتماعی دیگر با انتشار اخبار جعلی درباره کووید ۱۹ مردم را به کشتن می‌دهند.


به نقل از انگجت، جوبایدن در پاسخ به سوال یک خبرنگار گفت فیس بوک عامل قتل مردم است.
این بخشی از پاسخ رئیس جمهور آمریکا به خبرنگاری بود که از او خواست به پلتفرم‌هایی مشابه فیس بوک که اخبار جعلی کووید ۱۹ را منتشر می‌کنند، پیامی دهد. بایدن گفت: آنها مردم را به قتل می‌رسانند. منظورم این است که در حال حاضر پاندمی میان جمعیت واکسینه نشده گسترش دارد. آنها مردم را به قتل می‌رسانند.
یک روز قبل از این اظهار نظر، جراح کل ایالات متحده آمریکا یک توصیه بهداشتی غیر معمول درباره خطرات اخبار جعلی واکسن صادر کرد. جراح کل ایالات متحده آمریکا رئیس عملیاتی سپاه خدمات بهداشت عمومی این کشور و سخنگوی ارشد در خصوص مسائل بهداشت عمومی در دولت این کشور است. این درحالی است که فیس بوک و پلتفرم‌های اجتماعی دیگر برای حذف اخبار جعلی درباره واکسن‌های کووید ۱۹ تحت فشار قرار دارند.البته این شبکه اجتماعی با توجه به گستردگی اش تحت انتقادات و فشار بیشتری روبرو است.
گزارشی از مرکز مقابله با نفرت پراکنی دیجیتال نشان می‌دهد بخش اعظم اخبار جعلی واکسن کووید ۱۹ در فضای آنلاین به ۱۲ فرد مربوط است که بیشتر آنها در فیس بوک فعال هستند.
سخنگوی فیس بوک در بیانیه‌ای در این خصوص نوشت: اتهامات بدون منطق ما را از مسیرمان منحرف نمی‌کند. واقعیت این است که بیش از ۲ میلیارد کاربر اطلاعات رسمی درباره کووید ۱۹ و واکسن‌ها را در فیس بوک مشاهده کرده‌اند. بیش از ۳.۳ میلیون آمریکایی نیز از ابزار واکسن یاب برای واکسیناسیون استفاده کرده‌اند. آمار نشان می‌دهد فیس بوک به حفظ جان انسان‌ها کمک می‌کند.


کد مطلب: 282976

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/282976/بایدن-فیس-بوک-مردم-کشتن-می-دهد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir