به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ساعت ۲۲:۵۳
کد مطلب : ۲۸۲۹۷۸

دست رباتیکی که بازی ویدئویی انجام می‌دهد

گروه فناوری: محققان از تولید دست رباتیک نرمی خبر داده اند که سه انگشت آن به طور مستقل هدایت شده و می‌تواند بازی‌های ویدئویی را با استفاده از دسته‌های بازی اجرا کند.
دست رباتیکی که بازی ویدئویی انجام می‌دهد
به نقل از نیواطلس، این دست رباتیک که در دانشگاه مریلند تولید شده توانسته اولین مرحله از بازی ویدئویی مشهور سوپرماریو را در عرض تنها ۹۰ ثانیه به اتمام برساند.
تولید دست‌های رباتیک مکانیکی از پیچیدگی‌های خاص خود برخوردار بوده و دقت آنها نیز معمولاً زیاد نیست. اما دست رباتیک جدید که با کم و زیاد کردن فشار هوا کار می‌کند، با چاپگر سه بعدی قابل تهیه و تولید بوده و هر یک از انگشتان آن به طور مستقل برای کنترل بخشی از دسته کنترل کنسول بازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
دست‌های رباتیک الکترونیک معمولی معمولاً به گونه‌ای ساخته می‌شوند که یک مسیر انتقال نیرو برای هر انگشت در نظر گرفته می‌شود و در نتیجه این ابزار معمولاً سنگین، حجیم، پرمصرف و غیرمنعطف هستند. اما برای هر انگشت دست جدید یک پمپ هوای مستقل در نظر گرفته شده و سه ترانزیستور سیال کار انتقال نیرو و کم و زیاد کردن فشار هوا را بر عهده دارند.این دست رباتیک در آینده می‌تواند کاربردهای گسترده‌تری پیدا کرده و برای انجام عمل‌های جراحی، هدایت دستگاه‌های توانبخشی، تولید پروتزهای شخصی سازی شده و غیره به کار رود.
برچسب ها: ربات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها