به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۷ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۲۸۳۰۳۴

تائید پیروزی پاشینیان در انتخابات ارمنستان

تائید پیروزی پاشینیان در انتخابات ارمنستان
گروه بین الملل: دادگاه قانون اساسی ارمنستان نتایج انتخابات ماه گذشته میلادی پارلمانی این کشور که در آن حزب نخست وزیر ارمنستان پیروز شد را تایید کرد.
 چنین تصمیمی از سوی دادگاه قانون اساسی ارمنستان انتظارش می‌رفت. در نتیجه این حکم، پیروزی حزب نیکول پاشینیان، نخست وزیر موقت ارمنستان تایید شده است.
حزب پاشینیان با ۵۳.۹۱ درصد آرا در انتخابات ۲۰ ژوئن سال جاری میلادی موفق شد در مقابل بلوک سیاسی ارمنستان متعلق به رابرت کوچاریان، رئیس جمهوری سابق این کشور پیروز شود که تنها ۲۱ درصد را کسب کرد.ناظران بین المللی سازمان امنیت و همکاری اروپا گفته بودند که این انتخابات به خوبی مدیریت شده و رقابتی بود.
نخست وزیر موقت ارمنستان این انتخابات را تلاشی برای مقابله با بحران سیاسی کشور توصیف کرده بود که در نتیجه از دست رفتن قلمروهایی از این کشور در پی جنگ قره باغ با جمهوری آذربایجان ایجاد شد.
در همین حال رئیس شورای اتحادیه اروپا تاکید کرد، اتحادیه اروپا تمایل دارد شریکی فعال و مخلص برای تضمین شکوفایی ارمنستان و ثبات و امنیت آن باشد.
 شارل میشل،  در کنفرانس خبری بعد از دیدار با نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر مکلف ارمنستان در حاشیه سفرش به ایروان اشاره کرد: اتحادیه اروپا در نظر دارد دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو به ارمنستان اختصاص دهد.او تاکید کرد: این منابع باید در زمینه‌هایی نظیر زیرساخت‌ها، محیط زیست، حمل و نقل و اجرای اصلاحات دموکراتیک استفاده شوند.میشل درباره تنش بین آذربایجان و ارمنستان گفت، عقب‌نشینی یگان‌های نظامی از مرزها در راستای آغاز روند صلح بین دو کشور بسیار حائز اهمیت است.رئیس شورای اروپا از دو کشور خواست سخنرانی‌های خصمانه علیه یکدیگر را به منظور حل و فصل مشکلات پیچیده بین دو کشور کنار بگذارند.میشل بر آمادگی اتحادیه اروپا بر حمایت از گروه مینسک وابسته به سازمان امنیت و همکاری اروپا در راستای تلاشش برای حل نزاع بین ارمنستان و آذربایجان درباره قره باغ تاکید کرد و افزود: دست برداشتن از اظهارات خصمانه بین دو کشور یکی از چهار شرط برای حل مشکلات منطقه است.
این مقام اتحادیه اروپا ادامه داد: دو کشور باید زبان سیاسی میانه‌ای را در پیش بگیرند تا به هر دو طرف اجازه دهد مسائل مربوط به اسیران و مین زدایی‌ها را با طرف‌های دیگر مطرح کنند.
میشل گفت، صحبت پیرامون تعیین مرزهای دو کشور از طریق مذاکرات و همکاری در تحقق طرح‌های منطقه‌ای در زمینه ارتباطات و اقتصاد و ایجاد امکان ورود به مذاکرات درباره تعیین وضعیت قانونی قره‌باغ است.پاشینیان نیز اظهار کرد، کشورش به همکاری گسترده با اتحادیه اروپا و کشورهای عضو این بلوک ادامه خواهد داد.

 
برچسب ها: ارمنستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها