به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۷ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : ۲۸۳۰۳۵

تظاهرات فرانسوی‌ها علیه واکسیناسیون اجباری

تظاهرات فرانسوی‌ها علیه واکسیناسیون اجباری
گروه بین الملل: ده‌ها هزار شهروند فرانسوی  در اعتراض به تدابیر در نظرگرفته شده از سوی دولت که به نوعی زمینه اجباری کردن واکسیناسیون را فراهم می‌کند در شهرهای مختلف دست به تظاهرات زدند.
امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه روز دوشنبه گذشته در سخنانی با هدف هشدار نسبت به موج تازه همه‌گیری، دستورالعمل‌های جدید دولت تحت ریاست خود را برای کنترل شرایط موجود ارائه کرد که در آن به نوعی الزام به واکسینه شدن برای برخوداری از خدمات تفریحی و رفاهی در طول تعطیلات تابستان گنجانده شده بود.
بر اساس این دستورالعمل واکسینه شدن کارکنان بهداشت و کادر درمانی الزامی است و شهروندان نیز برای استفاده از بسیاری از خدمات عمومی به خصوص ورود به مکان‌های فرهنگی و تفریحی ملزم به ارائه گواهینامه واکسیناسیون کووید خواهند بود.بدین ترتیب تنها افرادی موفق به دریافت مجوز سلامت و استفاده از خدمات عمومی خواهند شد که با یکی از محصولات مورد تایید آژانس دارویی اروپا واکسینه شده باشند.اگر فردی مجوز واکسیناسیون را در اختیار نداشته باشد باید در اغلب مکان‌های فرهنگی و حتی رستوران‌ها تست منفی کووید را که کم‌تر از ۴۸ قبل گرفته شده باشد ارائه کند.از این رو دولت برای ملزم کردن شهروندان به انجام واکسیناسیون بنا دارد تا هزینه تست کووید را بالا ببرد و آنرا مستقیم از جیب متقاضیان تست دریافت کند.
تظاهرکنندگان فرانسوی در اعتراض به این تدابیر روز شنبه در پاریس و دیگر شهرها به خیابان آمدند و تصمیم‌های تازه دولت در این خصوص را محکوم کردند.
تصویر امانوئل ماکرون و دیگر اعضای دولت فرانسه که به شکل چهره هیتلر درآمده بود در دست گروهی از تظاهرکنندگان در شهر مارسی دیده شد و این مسئله به نوعی بر تبعیض‌آمیز تلقی شدن دستورالعمل‌های بهداشتی دولت فرانسه حکایت داشت.این دسته از شهروندان معتقدند که موضوع سلامت به خود آنها مرتبط است و نباید دولت برای چگونگی مدیریت آن تصمیم‌گیری کند.
برخی از شهروندان فرانسوی نیز با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده بود «نه به دیکتاتوری سلامت» در این تظاهرات شرکت کرده بودند.جریان راست افراطی و برخی از مسئولان حزب اجتماع ملی به رهبری مارین لوپن در این تظاهرات حضور پررنگی داشتند.
همزمان با برپایی تظاهرات یاد شده، ژان کاستکس،‌ نخست وزیر فرانسه در اقدامی که رسانه‌ها از آن به عنوان «ضد حمله» یاد کرده‌اند با حضور در یکی از مراکز واکسیناسیون در شهر بایون بر اهمیت واکسینه شدن شهروندان برای غلبه بر همه‌گیری بیماری تاکید کرد.این تظاهرات در حالی با حضور شماری از مخالفان با واکسیناسیون اجباری در شهرهای مختلف فرانسه برگزار شد که طبق آخرین نظرسنجی‌ها از هر ۱۰ شهروند این کشور هفت نفر با اقدامات و تدابیر تازه اعلام شده از سوی دولت موافق است.
آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که ۵۴ درصد از مردم فرانسه تاکنون حداقل یک دُز واکسن دریافت کرده و ۴۰ درصد از جمعیت این کشور نیز به صورت کامل واکسینه شده‌‌‌اند.


 
برچسب ها: فرانسه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها