به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۸ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۲۸۳۱۴۲

سرقت مسلحانه ۴۰۰ گوسفند از دامداری

سرقت مسلحانه ۴۰۰ گوسفند از دامداری
گروه حوادث: تحقیقات پلیس درباره سرقت مسلحانه ۴۰۰ رأس دام از یک دامداری که توسط ۶ سارق نقابدار انجام شده بود نشان داد کارگر سابق دامداری در پشت پرده این سرقت قرار دارد.این سرقت شامگاه ۱۰ اردیبهشت‌ ماه امسال در یک دامداری واقع در جاده چرم شهر اتفاق افتاد و صبح روز بعد به پلیس گزارش شد. آنطور که شاکیان می‌گفتند ۶ مرد نقابدار درحالی‌که مسلح بودند با یورش به دامداری دست و پای صاحب آنجا و کارگرش را بسته و در ادامه دست‌کم ۴۰۰ گوسفند از آنجا دزدیدند.
 
صاحب این دامداری درباره آنچه اتفاق افتاده بود به مأموران اداره یکم پلیس آگاهی گفت: ساعت ۲۳:۳۰ همراه یکی از کارگران دامداری مشغول آبیاری زمین‌های زراعی در همان حوالی بودیم که ۶ مرد با چهره‌های پوشیده و درحالی‌که اسلحه شکاری به‌دست داشتند داخل دامداری شدند و با تهدید و ضرب و جرح، دست و پای ما را بستند و در ادامه ۴۰۰ رأس گوسفند را سرقت کردند.

شاکی در ادامه گفت: بعد از سرقت با تقلای زیاد من و کارگرم دست و پایمان را باز کردیم و با کمک اهالی روستا رد دام‌های سرقتی را زدیم و در ۵ کیلومتری دامداری ۵۰ رأس از دام‌ها را که بر اثر تشنگی و حمله تلف شده بودند پیدا کردیم.
 
به‌دنبال این شکایت تحقیقات از سوی کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت ادامه یافت. آنها با توجه به شواهد به‌دست آمده اطمینان داشتند که سرقت توسط شخصی انجام شده که به اوضاع دامداری آشنایی داشته است. آنها پی بردند یکی از کارگران قدیمی دامداری مدتی پیش آنجا را ترک کرده و ممکن است او در این سرقت مسلحانه دست داشته باشد.

در این شرایط بود که این کارگر دستگیر شد و به طراحی نقشه این سرقت اعتراف کرد. او گفت با همدستی ۸ نفر از دوستانم نقشه این سرقت را طراحی و اجرا کردیم. به‌دنبال این اعترافات ۸ متهم دیگر نیز دستگیر شدند و به این سرقت مسلحانه اعتراف کردند.
 
مأموران در بازرسی مخفیگاه دستگیرشدگان موفق شدند ۸ رأس گوساله مسروقه، ۳ دستگاه موتورسیکلت سرقتی و ۲ قبضه سلاح شکاری نیز کشف کنند.سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام جزئیات این پرونده گفت: در بازجویی‌های به عمل آمده از متهمان، آنها ضمن اعتراف به مشارکت و همدستی در سرقت از دامداری و آزار و اذیت یکی از کارگران، به چندین فقره سرقت احشام در مناطق مختلف شهرستان‌های پیشوا و ورامین نیز اعتراف کردند و در بررسی‌های به عمل آمده معلوم شد همه اعضای باند دارای سوابق کیفری ازجمله سرقت احشام هستند. به‌گفته وی، تحقیقات برای شناسایی سایر جرائم احتمالی اعضای این باند ادامه دارد.
مرجع : روزنامه همشهری
برچسب ها: سرقت
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها