به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۸ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۲۸۳۱۷۵

کیفیت هوای پایتخت «قابل قبول» است

کیفیت هوای پایتخت «قابل قبول» است
گروه جامعه: آسمانی صاف تا نیمه‌ابری گاهی همراه با وزش باد در استان تهران و کیفیت هوای قابل قبول برای پایتخت طی امروز (۲۸ تیرماه) پیش‌بینی می‌شود.به گزارش ایسنا تا فردا (۲۹ تیرماه) برای استان تهران آسمانی صاف تا نیمه‌ابری گاهی همراه با وزش باد و در ساعات بعدازظهر تا شب افزایش ابر به‌ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات، گاهی همراه با وزش باد شدید موقت با احتمال وقوع رعد و برق  پیش‌بینی می‌شود. در مناطق جنوبی و غربی استان گاهی وزش باد نسبتا شدید و احتمال خیرش گرد و خاک مورد انتظار است.
 
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۳۰ و ۳۱ تیرماه) آسمانی صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نیز نشان می‌دهد که در صبح امروز (۲۸ تیرماه) ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار می‌گیرد.

وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، با این حال احتمال تولید و تجمع آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق را به همراه خواهد داشت علاوه براین با وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات بعدازظهر احتمال گسیل گردوخاک از مناطق مستعد وجود خواهد داشت. این شرایط جوی تا اواخر وقت دوشنبه ادامه خواهد یافت که پراکندگی آلاینده‌ها و به تبع آن برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق را به دنبال خواهد داشت.

صبح روز سه‌شنبه (۲۹ تیرماه) با آغاز تردد خودروها و عدم وزش باد مؤثر کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. حاکمیت جو نسبتاً آرام در طول روز تا حدودی شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد همچنین با افزایش دما و حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن، در ساعات بعدازظهر بر غلظت این آلاینده افزوده خواهد شد و کیفیت هوا در برخی مناطق کاهش پیدا خواهد کرد.

وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی سه‌شنبه سبب کاهش غلظت ذرات معلق می‌شود بنابراین برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود. آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۹۵ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۲ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.
برچسب ها: کیفیت هوا تهران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها