به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۸ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۲۸۳۱۸۱
جریمه یک میلیونی برای ورود به شهرهای قرمز

تهران و البرز ۶ روز تعطیل شد

تهران و البرز ۶ روز تعطیل شد
گروه جامعه:  علی ربیعی سخنگوی دولت گفت که تمامی ادارات استانهای تهران و البرز از سه شنبه این هفته تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است. ربیعی در پاسخ به  این سوال  مبنی بر اینکه آیا درباره تعطیلی سه روزه تهران و کرج تصمیم بر تعطیلی سه روزه گرفته شده است یا خیر؟ اعلام کرد: بنابر به پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و موافقت رییس جمهور تمامی ادارات استانهای تهران و البرز از سه شنبه این هفته تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است.

وی افزود: بنابراین این مصوبه، تردد از این استانها ممنوع بوده و در صورت رعایت نکردن علاوه بر جریمه، خودرو نیز از مسیرها بازگردانده خواهند شد.ربیعی خاطرنشان کرد: موضوع استمرار ممنوعیت تردد به شهرهای قرمز و نارنجی براساس طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها ادامه داشته و براساس وضعیت شهرها اطلاع رسانی خواهد شد.

روز گذشته عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور گفته بود: به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد دادیم علاوه بر تعطیلات سه روز پایان هفته، دو یا سه روز دیگر در تهران و البرز تعطیلی داشته باشیم، چراکه به خاطر شرایط ویژه‌ای که این دو شهر دارند، تعطیلات می‌تواند کمک بزرگی کند.وی گفته بود: برای شهرهای قرمز سفر ممنوع است؛ به نیروی انتظامی دستور داده شد علاوه بر جریمه، حتما مسافران را عودت دهند؛ البته این کار برای نیروی انتظامی سخت خواهد بود، اما برای بهبود شرایط باید سختگیرانه‌تر برخورد کنیم.

از سوی دیگر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد: با ورود به موج پنجم کرونا و وضعیت قرمز و نارنجی بسیاری از شهرها و همچنین بنابر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا از مردم عزیز و فهیم ایران اسلامی تقاضا داریم که در ایام پیش رو از هرگونه سفر غیرضروری پرهیز کنند.

در این اطلاعیه آمده است: به تمامی هموطنان عزیز اعلام می‌کنیم که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تمامی مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را برای ریشه کن شدن این ویروس منحوس  اجرا خواهد کرد از این رو علاوه بر جرایمی که در دستورالعمل وجود دارد، (جریمه یک میلیون تومانی برای ورود به شهرهای قرمز و جریمه 500 هزار تومانی برای ورود به شهرهای نارنجی و زرد) در هر کجا که با سفرها در جاده‌ها مواجه شویم اعمال قانون خواهند شد.
مرجع : تسنیم
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها