کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قدرت نمایی ناوگان دریایی پوتین

28 تير 1400 ساعت 12:06


گروه بین الملل: روسیه قدرت ناوگان دریایی خود را در دومین رژه بزرگ دریایی در سن‌پترزبورگ به نمایش گذاشت.
در این رزمایش بزرگ نظامی زیردریایی‌ها، مین روب‌ها، جنگنده‌ها و ناوهای مجهز به موشک در خلیج فنلاند حضور داشتند.ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز قرار است در یک مراسم جداگانه در میدان "سنا" با حضور گارد افتخار و گروه های نظامی روسیه حضور داشته باشد. این گروه‌ها پرچم روسیه را پیش از سخنرانی پوتین برای مردم به اهتزاز درآوردند.
این رزمایش سالانه یک تعطیلی ملی است که یکشنبه آخر ژوئیه برگزار می‌شود و در آن، قدرت نظامی و ناوگان دریای روسیه با حضور جنگنده‌ها، تسلیحات و ناوهایش به نمایش گذاشته می‌شود.
در این رزمایش دو ساعته در سراسر رودخانه "نوا" در سن پترزبورگ و "پورت کرونستدت" در خلیج فنلاند برگزار می‌شود.زیردریایی‌ها، ناوهای مجهز به موشک و مین روب‌ها در کنار جنگنده‌ها در این رزمایش و قدرت نظامی شرکت داشتند.
روز نیروی دریایی که در ۱۹۸۰ توسط شوروی کنسل شده و در ۲۰۱۷ توسط دولت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بار دیگر برگزار شد، قرار است امسال ۲۵ ژوئیه برگزار شود.
ناوها و واحدهای نیروی هوایی نیز از یگان های دریای سیاه، بالتیک، پاسیفیک و شمال و همچنین ناوتیپ خزر در این رزمایش حضور دارند و پایگاه‌های دریایی از سراسر روسیه نیز در این رزمایش مشابه شرکت می‌کنند.وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نخستین تمرین تشکیل رژه ناوهایی که در رژه اصلی نیروی دریایی در رودخانه نوا شرکت خواهند کرد در خلیج فنلاند انجام شد.
در این تمرین نظامی ناوهای ضد مین "الکساندر اوبوخف" و "پاول خرنف"، رزمناو مجهز به موشک "اودینتسووو" و "زلیونی دل"، قایق های گشت‌زنی "رپتور" و قایق ضد خرابکاری "گراچیونوک" حضور داشتند.رژه اصلی نیروی دریایی ۲۵ ژوئن برای بزرگداشت سیصد و بیست و پنجمین سالگرد تاسیس ناوگان نیروی دریایی روسیه برگزار می‌شود.
قرار است رژه‌های مشابهی هم در "سورومورسک"، "بالتیسک"، "سواستوپل"، "کاسپیسک"، "ولادیووستک" و "ترتوس (سوریه) برگزار شود.


کد مطلب: 283214

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/283214/قدرت-نمایی-ناوگان-دریایی-پوتین

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir