به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۶ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۲۸۳۲۲
نمی‌دانم مدیران و مربیان چه هدفی دارند

فرکی: کسب‌قهرمانی به‌هرقیمت‌محکوم‌است

گروه ورزشی: سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: کسب قهرمانی با هر قیمتی محکوم است و نباید همه اصول را زیر پا گذاشت.
فرکی: کسب‌قهرمانی به‌هرقیمت‌محکوم‌است
حسین فرکی گفت: بازی فردا هم برای ما و هم برای ذوب‌آهن به خاطر شرایط جدول بسیار حساس است. به دلیل اختلاف کمی که بین تیم‌ها وجود دارد رودررویی تیم‌های قعرنشین و صدرنشین خیلی سخت است. ما در بدترین زمان ممکن به تیم خوب ذوب‌آهن خوردیم تیمی که جایگاه واقعی‌اش در اینجای جدول نیست.

وی ادامه داد: اعتقادم این است که اگر ذوب‌آهن در شروع فصل زمان بیشتری داشت اکنون جایگاه واقعی‌اش را پیدا کرده بود. فولاد هم تیمی است که شرایط را برای حریف سخت می‌کند. برای ما بازی بیرون از خانه یا داخل خانه فرقی ندارد. ما به عملکرد خودمان اکتفا می‌کنیم و منتظر بازی فردا هستیم. خوشبختانه ذوب‌آهن تیمی است که از یکی از سرمربیان خوشنام و با اخلاق فوتبال ایران بهره می‌برد. نتیجه هرچه رقم بخورد می‌پذیریم اما ما فردا به دنبال سه امتیاز هستیم.

سرمربی فولاد در مورد اشتباهات داوری و تأثیرگذاری آنها در نتایج مسابقات گفت: به هیچ وجه موافق تأثیرگذاری داوری در نتایج بازی‌ها نیستم البته اشتباهات داوران را می‌پذیریم اما این تکراری است که وقتی می‌بریم بگوییم خودمان بازی را بردیم و باخت‌ها را گردن داور بیاندازیم. شاید این اتفاق برای همه تیم‌ها رخ بدهد.

وی ادامه داد:‌ نمی‌دانم مدیران و مربیان چه هدفی دارند که حاضرند برای قهرمانی همه اصول را زیر پا بگذارند. یک مربی باید شأن مربیگری را حفظ کند اینکه مربی به هر قیمتی به قهرمانی فکر می‌کند و می‌خواهد به هر قیمتی قهرمان شود، محکوم است فرقی نمی‌کند چه کسی باشد مردم این چیزها را خوب می‌فهمند.

سرمربی فولاد در مورد محرومیت دو دستیارش گفت:‌ امیدوارم فدراسیون با حساسیت بیشتری داوران و ناظران را برای هفته‌های پایانی انتخاب کند. وقتی اسم یک دربی می‌آید باید از ناظر شناخته‌ شده‌تری استفاده کرد تا هر دو تیم به آنها احترام بگذارند تا مشکلات اینچنینی پیش نیاید البته ما تابع قانون هستیم. مربیان ما که محروم شده‌اند جزو با اخلاق‌های لیگ هستند.

فرکی در مورد بازگشت آرش افشین به فولاد و اینکه او نتوانسته است در سپاهان موفق شود، گفت: به دلیل شخصی می‌دانستم جدایی افشین از فولاد پایان خوشی ندارد. این مسئله را با خودش هم در میان گذاشتم اما قراردادش با فولاد تمام شده بود، دوست داشتم او محیط دیگری را هم تجربه کند همیشه جابه‌جایی دلیل بر پیشرفت نیست. آرش افشین روحیه حساسی دارد و می‌دانستم که نمی‌تواند در تیم دیگری بدرخشد. یک نیم‌فصل صبر کردیم و با تعاملی که با مدیرعامل و سرمربی سپاهان داشتیم او را به خانه‌اش برگرداندیم. منتظریم تا آرش افشین دوباره به اوج فوتبالش برگردد.
مرجع : فارس