به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۸ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۲۸۳۲۳۴

همبستگی و اتحاد برای بزرگداشت میراث ماندلا

همبستگی و اتحاد برای بزرگداشت میراث ماندلا
گروه بین الملل: دبیرکل سازمان ملل در پیامی  به مناسبت روز بین‌المللی نلسون ماندلا خواستار همبستگی و اتحاد شد.
آنتونیو گوترش، در این پیام گفت: پاندمی کرونا اهمیت حیاتی اتحاد و همبستگی را نشان داده است؛ ارزش‌هایی که توسط ماندلا در یک عمر مبارزاتش برای عدالت حمایت شده‌اند.
وی افزود: روز ماندلا فرصتی است برای منعکس کردن زندگی و میراث یک مدافع جهانی افسانه‌ای عزت، برابری، عدالت و حقوق بشر. درخواست‌های ماندلا برای همبستگی و پایان دادن به نژادپرستی به ویژه مطابق شرایط امروز است چرا که امروزه همبستگی و همزیستی اجتماعی در سراسر جهان در معرض تهدید تفرقه و دودستگی قرار دارد.
وی گفت: پاندمی ادامه‌دار کرونا نه تنها این بیماری‌ها را حادتر و بحرانی‌تر کرده است بلکه سال‌ها پیشرفت در مبارزه جهانی با فقر را تحت تاثیرات منفی قرار داده است.
گوترش با تاکید بر اینکه تا وقتی همه ایمن نباشند، هیچ کس در امنیت نیست، گفت: هر کسی می تواند در ترویج صلح، حقوق بشر، هماهنگی با طبیعت و حفظ شان و منزلت همگان نقش خود را ایفا کند.
در نوامبر سال ۲۰۰۹ میلادی مجمع عمومی سازمان ملل ۱۸ ژوئیه مصادف با تولد ماندلا را به عنوان "روز بین‌المللی نلسون ماندلا" اعلام کرد تا از تلاش‌ها و کمک‌های این رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی به صلح و آزادی تقدیر شود.    


 
برچسب ها: سازمان ملل
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها