کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تعطیلی یک گروه حقوق بشری در روسیه

28 تير 1400 ساعت 12:54


گروه بین الملل: بعد از آنکه مقامهای روسیه اقدام به مسدود کردن وبسایت یک گروه حقوق بشری در روسیه به اتهام انتشار دادن محتوای یک سازمان "نامطلوب" کردند، این گروه تعطیلی خود را بر مبنای نگرانی از بابت احتمال پیگرد قضایی اعضا و حامیانش اعلام کرد.
 این گروه تحت عنوان "تیم ۲۹" – یک انجمن از وکلا و خبرنگاران متخصص در پرونده‌های جاسوسی و خیانت و مسائل مربوط به آزادی اطلاع رسانی – اعلام کرد مقامهای روسی آن را به اشاعه محتوای مربوط به یک سازمان غیردولتی جمهوری چک که در روسیه "نامطلوب" اعلام شده، متهم کرده‌اند.با وجود آنکه این گروه این اتهامات را رد کرد، وبسایت آن  مسدود شد و وکلای آن گفتند معتقدند که گام بعدی دولت احتمالا پیگرد قانونی اعضا و حامیان آن خواهد بود.
این گروه اظهار کرد: در این شرایط، تداوم فعالیتهای گروه "تیم ۲۹" تهدیدی مستقیم و صریح را برای امنیت تعداد زیادی از مردم ایجاد می‌کند و ما نمی‌توانیم این ریسک را نادیده بگیریم. این گروه اضافه کرد که همه محتوای اینترنتی خود را با هدف اجتناب از هر گونه ریسک تعطیل میکند و وکلای آن به وکالت موکلانشان در ظرفیت شخصی خود ادامه خواهند داد.
اعلام تعطیلی "تیم ۲۹" در حالی رخ داده که در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی ماه سپتامبر روسیه، فشارها بر حامیان مخالفان، خبرنگاران مستقل و فعالان حقوق بشری در این کشور افزایش یافته است. این انتخابات به عنوان یک بخش مهم از تلاشهای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای تحکیم حکومتش در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ تلقی میشود. سال گذشته میلادی این رهبر ۶۸ ساله روسیه که برای بیش از دو دهه در قدرت قرار دارد، تغییراتی در قانون اساسی را به تصویب رساند که به صورت بالقوه به او اجازه باقی ماندن در قدرت تا سال ۲۰۳۶ را میدهند.ماه گذشته میلادی دادگاهی در مسکو سازمانهای تاسیس شده از سوی آلکسی ناوالنی، رهبر زندانی مخالفان دولت روسیه را با زدن برچسب افراطگر به آنها غیرقانونی اعلام کرد. این حکم نامزدی افراد مرتبط با بنیاد ناوالنی برای مبارزه با فساد و شبکه منطقه‌ای گسترده آن برای مناصب دولتی را ممنوع کرد. بسیاری از همپیمانان ناوالنی برنامه نامزدی برای انتخابات پارلمانی ماه سپتامبر روسیه را داشتند.
تیم ۲۹ از جمله ایوان پاولوف، وکیل برجسته آن، در دفاع از بنیاد ناوالنی در دادگاه نقش داشتند. ماه آوریل مقامهای روسیه یک پرونده کیفری را علیه پاولوف که وکالت یک خبرنگار سابق متهم شده به خیانت در پرونده سطح بالا را بر عهده داشت، به جریان انداخته و او را متهم به افشای اطلاعات مرتبط با یک تحقیقات پلیسی کردند.



 


کد مطلب: 283236

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/283236/تعطیلی-یک-گروه-حقوق-بشری-روسیه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir