به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۸ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۲۸۳۲۴۶

تعطیلات کوتاه مدت مُسکن مقطعی است

گروه جامعه:رئیس کمیته اپیدمیولوژی کشور گفت: تعطیلی‌های کوتاه مدت مانند مُسکنی است که مدتی درد را از بین می‌برد و دوباره بر می‌گردد.حمید سوری، رئیس کمیته اپیدمیولوژی کشور   با اشاره مطرح شدن موضوعی در خصوص تعطیلی چند روزه تهران و البرز اظهار کرد: به طور کلی تعطیلی کم‌تر از دو هفته نتایج و اثرات قابل قبولی به همراه نخواهد داشت مگر اینکه یک برنامه ریزی برای بعد از این مدت زمان تعطیلی برای تردد‌ها و انجام کار‌های روتین افراد در کشور داشته باشیم.
 
او ادامه داد: فشردگی زمان سبب شده تا امکان ابتلا و چرخه ویروس کرونا در جامعه کم‌تر شود، اما به دلیل اینکه مردم باید کار‌های روزانه خود را مثل امور بانکی انجام دهند بعد از تعطیلی سه روزه یا زمان کوتاه اگر برنامه ریزی برای این موضوع وجود نداشته باشد، باعث افزایش تراکم و جمعیت جهت انجام کار‌های روتین افراد می‌شود.
رئیس کمیته اپیدمیولوژی کشور بیان کرد: تعطیلی‌های کوتاه مدت باعث شده تا کادر درمان استراحت کوتاهی داشته باشد. این نوع تعطیلی‌ها مانند مُسکنی است که مدتی درد را از بین می‌برد و بعد از پایان اثر بخشی مسکن، درد‌ها دوباره بر می‌گردد.

او تاکید کرد: اگر برنامه ریزی خوبی برای بعد از این تعطیلی ها نداشته باشیم، دوباره میزان موارد ابتلا و حتی بستری‌ها افزایش پیدا می‌کند. در این بازه زمانی باید علت بروز اپیدمی و طغیان را بررسی و رفع کرد، برای مثال اگر مردم ماسک نمی‌زدند باید آموزش‌های لازم به آن‌ها داده شود تا شیوه نامه بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند.
سوری گفت: با سه روز تعطیلی اتفاق خاصی نمی افتد، عموما اینگونه مداخله گری‌ها، هزینه بر خواهد بود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها