به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۸ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : ۲۸۳۲۶۰

ایران کانون گرد و غبار در منطقه شد

ایران کانون گرد و غبار در منطقه شد
گروه جامعه: رییس سازمان زمین شناسی و اکتشاف معدن با بیان اینکه ایران به کانون گرد و غبار در منطقه شده‌است، گفت: از هر ۴۳ مخاطره در جهان تعداد ۳۴ مخاطره در کشور ما است و ما تنوع مخاطرات را در ایران داریم.
به گزارش ایلنا، نشست خبری سازمان هواشناسی صبح امروز با حضورغلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی رییس سازمان نقشه برداری کشور، مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات و فناوری، سحر تاجبخش معاون وزیر راه و شهرسازی، علیرضا شهیدی رییس سازمان زمین شناسی و اکتشاف معدن برگزار شد.

شهیدی در ابتدای این برنامه عنوان کرد: تولید اطلاعاتی که توسط این سازمان‌ها انجام می‌شود اطلاعات پایه‌ای است که در حوزه عمرانی، علمی و ... مورد استفاده است. ما در سازمان زمین شناسی اطلاعات ارزشمند را تهیه می‌کنیم که امیدواریم با این هم افزایی کیفیت داده‌ها را افزایش دهیم. متاسفانه از هر  ۴۳ مخاطره در جهان تعداد ۳۴ مخاطره در کشور ماست و ما تنوع مخاطرات را در ایران داریم.

وی افزود: تغییرات اقلیم جز مخاطراتی است که رخ داده و اکنون خشکسالی در ایران پیش آمده و در عین حال سیل آلمان و نروژ را تحت تاثیر قرار داده است. خشکسالی یکی از بحران های کشور است و تعداد چاه های غیر مجاز افزایش پیدا کرده و استخراج خارج از توان منابع آبی بوده است و پشت بند آن فرو نشست داریم.شهیدی گفت: این فرو نشست‌ها موجب از بین رفتن حیات می‌شود. حتی برخی از نقاط کشور خالی از سکنه شده و این برای امنیت کشور خوب نیست.

وی افزود: ما ۶۶۰ دشت داریم که  بیش از ۳۰۰ دشت مان وضعیت قرمز فرو نشست را  دارند. به عنوان مثال استان اصفهان وضعت حادی به لحاظ فرونشست‌ها در کشور دارد و زبانه‌های فرونشست به داخل شهر رفته است، امیدواریم با راه کارهای این فرونشست ها کمتر آسیب بزند.شهیدی گفت: بیابان زایی در حال افزایش است همچنین ما تبدیل به منبع گرد و غبار در منطقه شدیم، گرد و غبار  ایران به سمت پاکستان و هند می‌رود. زور طبیعت نسبت به انسان بیشتر است ما در کشوری هستیم که سیل، زلزله و تغییر اقلیم به شدت وجود دارد.
برچسب ها: گرد و غبار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها