به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۸ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب : ۲۸۳۲۸۶

حیرت از میزان خرابی‌های سیل در آلمان

حیرت از میزان خرابی‌های سیل در آلمان
گروه بین الملل: آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، گفت که از بزرگی سیلی که در آلمان جاری شده بهت‌زده است. سیلی که تصور می‌شود در آلمان و بلژیک موجب کشته شدن ۱۸۸ نفر شده است.
۱۵۷ نفر در آلمان کشته شده و ۳۱ نفر هم جانشان را در بلژیک از دست داده‌اند. هزاران نفر هم گم شده بودند که حالا خبر آمده گروهی از آنها پیدا شده‌اند.مرکل که برای بازدید از مناطق سیل‌زده به غرب کشورش رفته بود با نجات‌یافتگان و امدادگران وارد گفت‌وگو شد.باران‌های عظیم هنوز در حال خرابی‌های بیشتر در مناطق جنوبی آلمان و اتریش است.
در اتریش، نیروهای امدادی مردم را از خانه‌هایشان در منطقه‌ سالزبورگ نجات می‌دهند. خیابان‌های یکی از شهرهای این منطقه زیر آب فرو رفته است. یکی از مسئولان آتش‌نشانی در وین، پایتخت اتریش، گفته است که در جریان یک ساعت بارش، به اندازه کل هفته گذشته باران بر این شهر باریده است.در منطقه شمالی باوریا، یک نفر بر اثر بارش سنگین جان از دست داد. خیابان‌ها و زیرزمین خانه‌ها در این مناطق پر از آب شده بود.مقام‌‌های آگاه می‌گویند که در غرب آلمان، سد «اشتاین‌باختال» هنوز در وضعیت خطر قرار دارد. این سد در غرب شهر بن واقع شده است. ساکنان این منطقه، خانه‌هایشان را که در مسیر سد است، ترک کرده‌اند.مشکل از نظر اروپایی‌ها تغییرات آب و هوایی زمین است. آنها می‌گویند سیل در کشورهای سوئیس، لوکزامبورگ و هلند هم به همین دلیل است.
به گفته متخصصان، گرمایش زمین باعث شده که احتمال بارندگی‌های بزرگ، بیشتر شود. از زمان انقلاب صنعتی دمای زمین ۱.۲ سانتی‌گراد افزایش یافته است. مرکل گفت: «جهان باید با سرعت بیشتری به جنگ با تغییرات اقلیمی برود.»
او به روستای «شولد» رفته بود که به شدت مورد آسیب قرار گرفته است. مرکل وعده داد کمک برای بازسازی با سرعت بیشتری انجام شود.
در توصیف آنچه که دیده بود،  مرکل از واژه «هولناک» استفاده کرد. به سیل‌زدگان دلداری داد که «ما همه با شماییم.» و گفت: «حیرت‌آور است. می‌توانم تقریبا بگویم که در زبان آلمانی هیچ کلمه‌ای برای توصیف تخریبی که روی داده وجود ندارد.»او در عین حال نقطه امیدی هم در آنجا دید: «همچنین خیلی خوشایند است که می‌بینم مردم چطور در کنار هم هستند و به هم کمک می‌کنند.»
وزیر دارایی آلمان هم گفته است که دولت یک بسته کمک به اندازه ۳۵۴ میلیون دلار را مطرح کرده که روز چهارشنبه در کابینه مطرح می‌کند.

 
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها