به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۰:۳۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۸ ساعت ۱۸:۱۷
کد مطلب : ۲۸۳۳۱۹
حمله همه‌جانبه ردبول؛

جنگ تمام عیار بین ورستپن و همیلتون

گروه ورزشی: پس از اینکه در گرندپری انگلیس برخورد لوییس همیلتون و مکس ورستپن، دو مدعی قهرمانی این فصل، راننده جوان ردبول را راهی بیمارستان کرد، دیگر اثری از روابط دوستانه بین این دو باقی نمانده است.
جنگ تمام عیار بین ورستپن و همیلتون
روز گذشته لوییس همیلتون در مسابقه پر حرف و حدیثی که تا مدت‌ها بحث بر سرش ادامه خواهد داشت، برنده‌ی گرندپری انگلیس شد. 
همیلتون و ورستپن در تمام لحظات ابتدایی دور اول مسابقه به شکلی بسیار تماشایی درگیر نبردی چرخ به چرخ بودند، اما هنگامی که همیلتون سعی کرد از داخل پیچ سریع کاپس عبور کند، با مکس ورستپن که بیرون پیچ را گرفته بود برخورد کرد و باعث شد تا مکس پس از اسپین شدن با شدت به دیواره لاستیکی پیست برخورد کند و از مسابقه خارج شود.
گزارش شد که مکس با فشار 51G با دیواره برخورد کرده و راننده‌ جوان ردبول با وجودی که با پای خودش سوار آمبولانس شد اما به وضوح حال خوشی نداشت و برای معاینات بیشتر به بیمارستان منتقل شد.

 

 

 

 

 

 
 

 

 

 
پس از پایان پرچم قرمز با همیلتون یک پنالتی 10 ثانیه‌ای برای برخوردش با مکس دریافت کرد که بسیاری از جمله گاراژ ردبول معتقد بودند مجازاتی بسیار ملایم است.
چارلز لکلرک که پس از تصادف همیلتون و ورستپن پیشتاز شده بود، موفق شد با یک رانندگی خیره‌کننده و با وجودی که فراری‌اش بارها دچار مشکل از دست دادن قدرت شد تا دو دور مانده به پایان مسابقه پیشتاز بماند.
 اما همیلتون پس از گذراندن 10 ثانیه پنالتی یک بازگشت جادویی داشت و توانست در دور پنجاهم از 52 دور مسابقه از راننده‌ جوان فراری که به دنبال کسب اولین پیروزی خود در این فصل بود سبقت بگیرد و سکوهای سیلوراستون را به آتش بکشد. لکلرک دوم شد تا نه اولین پیروزی اما اولین پودیوم این فصل خود را به چنگ بیاورد.
والتری بوتاس که با دستور تیمی اجازه‌ی عبور به همیلتون داده بود سوم شد و لاندو نوریس در رده‌ی چهارم از خط گذشت.چکو پرز، هم‌تیمی مکس، نیز مسابقه‌ کابوس‌واری را پشت سر گذاشت و پس از اینکه مجبور به سه پیت‌استاپ شد در رده‌ شانزدهم از خط گذشت تا ردبول هیچ امتیازی از سیلوراستون به دست نیاورد.
 

 
به این ترتیب ورستپن و ردبول که در هفته اهی اخیر فاصله خود با همیلتون و مرسدس را در صدر جدول افزایش داده بودند، بار دیگر رقیب اصلی خود را در یک قدمی می بینند. مکس به رغم از دست دادن گرندپری انگلیس با 185 امتیاز همچنان پیشتاز رقابت های قهرمانی راننده ها است هر چند همیلون اکنون تنها 8 امتیاز با او فاصله دارد. ردبول نیز با 289 امتیاز صدرنشین جدول قهرمانی تیمی است اما مرسدس به چهار امتیازی این تیم رسیده است.
 

 
پس از مسابقه ورستپن که بالاخره بدون آسیب جدی از بیمارستان مرخص شده بود در شبکه های اجتماعی به حمله شدید به همیلتون پرداخت و نوشت: "اول از همه خوشحالم که حالم خوب است. ضربه‌ی 51G خیلی شدید بود اما بهترم.
مشخص است که خیلی از اینکه اینطور از مسابقه بیرون شدم ناراحت و مایوسم. پنالتی که داده شد به هیچ وجه به ما کمک نکرد و در برابر حرکت خطرناکی که لوییس در پیست انجام داد عدالت را اجرا نکرد.
تماشای جشن گرفتن بعد از مسابقه وقتی که من هنوز در بیمارستان بودم بی‌احترامی و رفتار غیرورزشی بود اما ما از این عبور می‌کنیم."
 

 
کریستین هورنر، رییس تیم ردبول، نیز که به شدت از اتفاقی که افتاده بود عصبانی بود، همیلتون را آماتور خواند که از روی بیچارگی دست به این حرکت زده است.
هورنر در پاسخ به این سوال که آیا حرکت لوییس همیلتون در پیچ کاپس ممکن بود راننده او را به کشتن دهد، گفت: "البته. اعمال او امنیت یک راننده دیگر را به خطر انداخت و به نظر من این غیرقابل قبول است.
همه راننده ها می دانند که یک حرکت در آن پیچ که یکی از سریع ترین پیچ های فرمول یک است، ریسک بسیار بسیار عظیمی است.تو بدون روبرو شدن با عواقبی بسیار عظیم چنین حرکتی را در آنجا نمی کنی. امروز خوش شانس بودیم که کسی به صورت جدی آسیب ندید.
چیزی که من بیشتر از آن عصبانی هستم عدم قضاوت صحیح و از روی ناامیدی و بیچارگی بودن این حرکت است.
آن یک تصادف بسیار شدید و عظیم بود و آن پیچ، پیچ مکس بود. تا جایی که به من مربوط است مسئولیت کامل این حادثه به گردن همیلتون است. او نباید هرگز در آن موقعیت می بود. خدا را شکر که مکس سالم از آن حادثه جان به در برد."
 

 
همیلتون نیز در پاسخ به این سوال که آیا به خاطر برخورد با ورستپن احساس تقصیر می کند، گفت: "من هرگز نمی خواهم که به این شکل برنده یک مسابقه شوم یا مسابقه بدهم اما این اتفاق ها می افتند.
هر کسی نظر متفاوتی خواهد داشت اما من واقعا اهمیتی نمی دهم که مردم چه فکر می کنند.
خیلی به ندرت پیش می آید که 100 درصد تقصیر یک حادثه به گردن یک نفر باشد، معمولا میکسی از اشتباهات دو نفر است. ما هر دو می توانیم از این حادثه یچزهایی بیاموزیم.
مکس احتمالا تهاجمی ترین راننده اینجاست، این نظر شخصی من است.
البته او عالی کار می کند اما به نظر من ما باید واقعا تلاش کنیم تا بهترین تعادل را بین فضایی که بینمان هست و احترام به یکدیگر برقرار کنیم. بعد می توانیم به مسابقه دادن بدون برخورد ادامه دهیم."
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها