به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۸ ساعت ۲۱:۴۶
کد مطلب : ۲۸۳۳۳۵

یعدازاعلام تعطیلات مردم به ترمینال‌ها هجوم بردند!

یعدازاعلام تعطیلات مردم به ترمینال‌ها هجوم بردند!
گروه جامعه: با اعلام خبر تعطیلی استان‌های تهران و البرز به مدت ۶ روز، در همان دقایق اول ظرفیت تمامی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور تکمیل شد.
 تمامی ادارات استان‌های تهران و استان البرز از سه شنبه ۲۹ تیرماه تا روز یکشنبه هفته آینده (سوم مرداد) ماه تعطیل است و از سوی دیگر تردد و خروج تمامی خودرو‌های بومی و غیر بومی از این استان‌ها ممنوع بوده است. اما همین که خبر تعطیلی استان‌های تهران و البرز منتشر شد، شاهد تکمیل شدن ظرفیت تمامی ناوگان حمل و نقلی از جمله اتوبوس، قطار و هواپیما بودیم.
این در حالی است که طبق پیگیری‌های صورت گرفته هیچ کدام از ناوگان حمل و نقلی از جمله بخش هوایی، جاده‌ای و ریلی مصوبه‌ای از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر کاهش و یا توقف فعالیت‌ها دریافت نکرده‌اند و فعالیت حوزه حمل و نقل عمومی کشور همانند روز‌های قبل است.
براساس این گزارش با دریافت گزارش‌های میدانی هم اکنون ظرفیت بسیاری از مسیر‌ها از جمله مشهد، تبریز و کیش در همان دقایق اولیه پس از اعلام خبر تعطیلی تهران و البرز تکمیل شده و هیچ بلیتی هم برای سایر روز‌های تعطیل پیدا نمی‌شود، این درحالی است که بسیاری از مسافران هم اگر بلیتی در این روز‌ها پیدا کنند به واسطه دلالان با نرخ‌های بسیار نجومی و خارج از مصوبه است؛ که امیدواریم در این بخش نظارت‌های مسئولان بسیار تشدید شود.
گفتنی است، با توجه به آنکه تعطیلی ۶ روزه و یا دو هفته‌ای در تهران به دلیل شرایط کرونایی موضوع جدیدی نیست، اما باید به این موضوع توجه شود که در حال حاضر بسیاری از مسافران از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، بنابراین به طور قطع زنجیره کرونایی قطع نخواهد شد و به طور قطع در روز‌های آینده شاهد افزایش روند کرونا در شهر‌های مسافر پذیر از جمله مشهد و شهر‌های شمالی خواهیم بود.
براساس این گزارش در حال حاضر به گفته تمامی مسئولان بخش حمل و نقل فاصله گذاری اجتماعی در تمامی بخش‌های حمل و نقلی از جمله هواپیما، قطار و ناوگان جاده‌ای رعایت می‌شود و تمامی این بخش‌ها موظف هستند، تنها از ۶۰ درصد ظرفیت خود استفاده کنند؛ بنابراین در این شرایط با توجه به افزایش درخواست سفر توسط مسافران ممکن است شاهد برخی تخلفاتی در این حوزه از جمله در هواپیما و اتوبوس‌ها باشیم که باید در این حوزه نظارت‌ها توسط تمامی دستگاه‌ها دو برابر شود.
براساس این گزارش پیشنهاد تعطیلی ۶ روزه تهران و البرز به تایید رئیس جمهور رسیده و همانطور که سخنگوی دولت اعلام کرد، ازروز سه‌شنبه  تا روز یکشنبه آینده (سوم مرداد) تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز تعطیل است.
همچنین قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در قالب ابلاغیه جزئیات این تعطیلات را به نیروی انتظامی و دستگاه‌های ذیربط اعلام کرده تا بر اساس آن اقدامات لازم را انجام دهند.
برچسب ها: تعطیلی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها