به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۹ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۲۸۳۳۵۶

فعالیت حمل‌ونقل عمومی مانند روزهای تعطیل

فعالیت حمل‌ونقل عمومی مانند روزهای تعطیل
گروه جامعه: سال گذشته چندبار اتوبوس‌ و مترو ساعت سرویس‌دهی را به خاطر اوج‌گیری کرونا محدود کردند اما حجم بزرگی از مسافران ساعات آخر شب و ابتدای صبح به حمل‌ونقل عمومی وابسته بودند و تعطیلی کسب‌وکارها هم باعث حذف کامل این رفت‌وآمدها نشد. حالا که به موج پنجم کرونا رسیدیم و میزان تلفات ناشی از این بیماری در تهران از ۱۰۰ نفر در روز گذشته، باید به تناسب ۴ روز تعطیل اضافی پایتخت، رفت‌وآمد در شهر نیز کاهش پیدا کند.

لغو طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا تا سوم مرداد
به‌گفته معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران محدودیت‌های طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا (زوج و فرد) از امروز تا سوم مرداد لغو شده است. سیدمناف هاشمی تأکید می‌کند: «در تعطیلات رسمی اجرای طرح ترافیک ملغی می‌شود و از این‌رو براساس تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی ۶ روزه تهران، محدودیت‌های طرح ترافیک و طرح کاهش تا سوم مرداد لغو شده‌اند.» او به تعطیلی مراکز معاینه فنی خودرو هم اشاره می‌کند و می‌گوید: «مراکز معاینه فنی همواره از محل‌های شلوغ و پرازدحام هستند و از این‌رو تصمیم بر آن شد تا برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در موج پنجم، این مراکز هم تا سوم مردادماه تعطیل شوند.» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران در پایان ‌می‌افزاید: «با توجه به لغو طرح ترافیک و شرایط قرمز کرونا، مردم از تردد غیرضروری پرهیز کنند.»

سرویس‌دهی در مترو مانند  روزهای تعطیل صورت می‌گیرد
قائم‌مقام عملیات شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه نیز می‌گوید: «باتوجه به تعطیلی ادارات و سازمان‌ها، متروی تهران و حومه از ۲۹ تیر ماه تا ۳ مرداد ماه همانند روزهای تعطیل سرویس‌دهی دارد.» به‌گفته مجید رستمی خدمات‌رسانی در تمام ایستگاه‌های خطوط هفت‌گانه متروی تهران و حومه چون روال ایام تعطیل انجام می‌شود.
او با اشاره به این که ایستگاه‌های خطوط متروی تهران و حومه تعطیل نیستند، تأکید می‌کند: «خدمات‌رسانی در این ایام با توجه به کاهش مسافر طبق زمان‌بندی روزهای تعطیل انجام می‌شود. عملیات ضدعفونی‌کردن ایستگاه‌ها و قطارهای متروی تهران و حومه در این روزها نیز به‌صورت کامل انجام می‌شود.» از سوی دیگر شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در ۴ روز تعطیل (سه‌شنبه، پنجشنبه، شنبه و یکشنبه)، برنامه حرکت روزهای تعطیل (مانند جمعه‌ها) را اعمال می‌کند. شهروندان می‌توانند از اپلیکیشن رایا و ارسال کد ایستگاه به شماره پیامک ۲۰۰۰۱۱۱ برای اطلاع از روند حرکت اتوبوس‌ها استفاده کنند.
مرجع : روزنامه همشهری
برچسب ها: حمل و نقل شهری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها