کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

باخ: راحت‌ترین تصمیم ممکن لغو المپیک بود

29 تير 1400 ساعت 10:25


گروه ورزشی: رییس کمیته بین‌المللی المپیک از روزهای سخت این نهاد در بحران کرونا سخن گفت.به گزارش ایسنا، توماس باخ، رییس کمیته بین‌المللی المپیک امروز سه‌شنبه اعتراف کرد که در طول چند ماه اخیر تا بازی‌های توکیو هر روز به دلیل شیوع کرونا شک و تردید برای برگزاری بازی‌ها وجود داشت. هر چند این ارگان تصمیم گرفت که آن‌ها را علنی کند  ولی مصمم به برگزاری رقابت‌ها بود.
 

باخ هنگام ارائه گزارش نهایی در مورد آمادگی‌ها برای بازی‌ها در پایتخت ژاپن در سیصد و هشتمین نشست عمومی IOC که این سه‌شنبه در توکیو به صورت چهره به چهره و آنلاین آغاز شد گفت: لغو یا به تعویق انداختن ساده‌ترین کار بود. نه کمیته بین‌المللی المپیک و نه میزبان ژاپنی هرگز فکر لغو نکردند و هیات بین‌المللی المپیک هرگز ورزشکاران را رها نکرد.

باخ در ادامه گفت: هر روز تردیدهایی وجود داشت و بسیاری از شب‌ها بی‌خوابی داشتیم. مانند بقیه مردم در سراسر جهان ما نمی‌دانستیم فردا چه چیزی رخ خواهد داد.رییس کمیته بین المللی المپیک توضیح داد که این نهاد تصمیم گرفت به شک و تردیدها واکنش نشان ندهد.سیکو هاشیموتو، رییس کمیته برگزاری توکیو ۲۰۲۰  نیز بازی‌های المپیک را محلی برای ارتباط تمام جهانیان دانست و از تلاش‌های زیاد برای برگزاری این رقابت‌ها سخن گفت.

یوشیهیده سوگا، نخست‌وزیر ژاپن که هم‌چنین در مجمع سخنرانی کرد گفت که خیلی خوشحال است با وجود سختی زیاد بازی‌های المپیک برگزار می‌شود. رهبر ژاپن تأکید کرد این رویداد باید وحدت بشریت را نشان دهد.
او در ادامه گفت: در بیش‌تر موارد تماشاچی در سکوها وجود نخواهد داشت. اما معنای بازی‌ها کاهش نخواهد یافت. معنی این بازی‌ها  الهام بخشیدن به جوانان است.

باخ و هاشیموتو تأکید کردند، با این وجود اولویت اصلی IOC و میزبان اطمینان از ایمن بودن بازی‌ها و محافظت از سلامتی شرکت کنندگان و مردم ژاپن خواهد بود.بازی‌های توکیو در قالب "حباب" بی‌سابقه‌ای برگزار می شود که شامل حضور نداشتن تماشاگران در جایگاه‌ها، ممنوعیت ورود بازدید کنندگان خارجی به ژاپن و محدودیت‌های شدید حرکتی برای همه شرکت کنندگان در این رویداد است.


کد مطلب: 283393

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/283393/باخ-راحت-ترین-تصمیم-ممکن-لغو-المپیک

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir