به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۹ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۲۸۳۴۰۱

کیفیت هوای تهران در محدوده قابل قبول دارد

کیفیت هوای تهران در محدوده قابل قبول دارد
گروه جامعه: براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوا در صبحگاه سه‌شنبه (۲۹ تیر ۱۴۰۰) ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد بود و اکنون در محدوده قابل قبول قرار دارد.به گزارش ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز سه‌شنبه (۲۹ تیر ۱۴۰۰) عدم وزش باد مؤثر همراه با آغاز تردد خودروها سبب افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد خواهد شد.
 
تداوم این شرایط جوی در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تا حدودی محدود خواهد کرد، همچنین با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن احتمال افزایش غلظت این آلاینده در ساعات بعدازظهر و کاهش کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق وجود خواهد داشت.همچنین افزایش نسبی تندی باد تا اواخر وقت سه‌شنبه تاحدودی سبب کاهش غلظت ذرات معلق و بهبود کیفیت هوا خواهد شد.

صبح روز چهارشنبه (۳۰ تیر ۱۴۰۰) کاهش تندی باد سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها خواهد شد، هرچند با توجه به کاهش تردد خودروها در روز تعطیل نسبت به روز قبل از میزان کمتری برخوردار است. عدم وزش باد مؤثر در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد، علاوه براین با افزایش دما احتمال افزایش غلظت آلاینده ازن و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق وجود خواهد داشت. با افزایش تدریجی تندی باد تا ساعات پایانی چهارشنبه، پراکندگی آلاینده‌ها و به‌تبع آن برقراری وضعیت قابل‌قبول کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

 آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۹ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۹ است‌ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.
برچسب ها: کیفیت هوا تهران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها