به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۹ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۲۸۳۴۰۶

حضور رهبر مخالفان دولت بلاروس در آمریکا

حضور رهبر مخالفان دولت بلاروس در  آمریکا
گروه بین الملل: وزیر امور خارجه آمریکا گفت، با سوتلانا تیخانوفسکایا، نامزد ریاست جمهوری سابق مخالفان دولت بلاروس که هم اکنون به آمریکا سفر کرده درباره وضعیت سیاسی در بلاروس گفتگو کرده است.
 آنتونی بلینکن،  در توئیتر نوشت: ویکتوریا نولاند، معاون امور سیاسی وزیر خارجه آمریکا و من از تیخانوفسکایا، رهبر مخالفان دموکراتیک بلاروس در وزارت خارجه آمریکا استقبال کردیم. ما به بحث درباره راه خروج از بحران سیاسی پرداختیم: آزادی همه زندانیان سیاسی، گفتگوی فراگیر، و انتخابات جدید.
کمی قبل از آن تیخانوفسکایا در توئیتر گفت که از بلینکن درخواست کرده از روسیه بخواهد که در کشورش نقشی سازنده ایفا کند.تیخانوفسکایا همچنین بعد از نشست روز دوشنبه گفت که از بلینکن به خاطر حمایت از آرمانهای دموکراتیک بلاروس تشکر کرده است.
قرار است این رهبر مخالفان دولت بلاروس تا 23 ژوئیه در واشنگتن بماند. پس از آن او قرار است نشستهایی در نیویورک در بازه 24-27 ژوئیه و همچنین نشستهایی در بازه 28-29 ژوئیه در سانفرانسیسکو داشته باشد و در ادامه در بازه 30-31 ژوئیه هم نشستهایی در لس آنجلس خواهد داشت. بر اساس اعلام دفتر مطبوعاتی تیخانوفسکایا، او قرار است امروز سه شنبه با درک چولت، رایزن وزارت خارجه آمریکا و همچنین جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت آمریکا و چند سناتور این کشور دیدار کند.
تیخانوفسکایا  در جریان دیدار با گروهی از مهاجران بلاروسی در واشنگتن دی.سی اظهار کرد، که قصد دارد از آمریکا خواستار اقدام، به ویژه اعمال تحریمها شود نه فقط اظهار حمایت.
برچسب ها: بلاروس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها