به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۹ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۲۸۳۴۰۸

انتقال مترجم‌های افغان به ویرجینیای آمریکا

انتقال مترجم‌های افغان به ویرجینیای آمریکا
گروه بین الملل: وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، حدود ۲۵۰۰ افغان که به آمریکا و شرکایش در جریان جنگ افغانستان کمک کردند به صورت موقت به همراه خانواده‌هایشان به یک پایگاه نظامی در ایالت ویرجینیا منتقل می‌شوند.
 این افراد قرار است در "فورت لی"، در ۵۵ کیلومتری جنوب ریچموند، مرکز این ایالت ساکن شوند تا روند صدور ویزای آنها مورد بررسی قرار گیرد.
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت:‌ این افغان های شجاع و خانواده‌هایشان که به آمریکا خدمت رسانی کرده‌اند از سوی سفارت آمریکا در کابل تایید شده و روندهای امنیتی را نیز برای گرفتن ویزا سپری کرده‌اند.
وی ادامه داد: آنها به صورت موقت در این پایگاه نظامی ساکن می‌شوند تا روند صدور ویزای ویژه مهاجرتی برای آنها مورد بررسی قرار گیرد و تکمیل شود.
انتظار می‌رود که نخستین پرواز برای خارج کردن آنها از افغانستان در هفته پایانی ژوئیه صورت گیرد.
جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با فشارهای زیادی از سوی دو حزب برای شروع جابجایی این افراد پیش از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان روبرو شده بود.
علاوه بر پایگاه‌های نظامی، آمریکا گفته که برخی از این افغان‌ها را در کشورهای ثالث مستقر می‌کند اما هنوز به این کشورها اشاره‌ای نشده است. حدود ۲۰ هزار افغان درخواست خود را برای گرفتن ویزای ویژه مهاجرتی ارائه کرده‌اند. با این حال، آمریکا تعداد دقیق آنها را اعلام نکرده است. تخمین برای افغان‌های واجد شرایط ۵۰ هزار نفر است.
روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تا پایان اوت سال جاری میلادی نگرانی‌هایی را درباره افزایش خشونت‌ها در این کشور همزمان با افزایش درگیری‌ها بین نیروهای دولتی افغانستان و شبه نظامیان طالبان به وجود آورده است.
برچسب ها: افغانستان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها