کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزش باد شدید و غبار ایران را دربرمی‌گیرد

29 تير 1400 ساعت 10:52


گروه جامعه: سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد طی امروز و فردا، وزش باد شدید و گرد و غبار را در بسیاری از استان‌های کشور شاهد خواهیم بود. براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، امروز (سه شنبه) در جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان، برخی نقاط هرمزگان و بوشهر، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس واقع در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان و نیز ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.
 

همچنین طبق پیش‌بینی این مرکز روز چهارشنبه نیز در هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب ونیمه غربی فارس و ارتفاعات مرکزی و جنوبی زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر و رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می‌رود. پنجشنبه، جمعه و شنبه در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود با این حال پنجشنبه در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری بارش پراکنده رخ می‌دهد. 

جمعه به سبب شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر در استان‌های گیلان، غرب مازندران و اردبیل به تدریج افزایش ابر، بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.شنبه بارش علاوه بر مناطق ذکر شده، به شرق مازندران هم کشیده می‌شود و در شمال آذربایجان شرقی و غربی و نیز جنوب فارس رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

جمعه تا یکشنبه دریای خزر مواج است و اردبیل و استان‌های ساحلی خزر تا یکشنبه نسبت به امروز، ۴ تا ۸ درجه خنک‌تر می‌شوند.شمال غرب کشور نسبت به امروز، تا یکشنبه ۳ تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود و بقیه مناطق کشور دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت.

همچنین طی پنج روز آینده در نیمه شرقی کشور در پاره‌ای از مناطق استان‌های سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، شرق کرمان و شمال سیستان و بلوچستان (به ویژه منطقه زابل) در برخی ساعات وزش باد شدیدگاهی با گرد و خاک و احتمال کاهش کیفیت هوا و دید افقی همراه خواهد بود.تا پایان هفته دریای عمان به ویژه در مناطق شرقی مواج است. تنگه هرمز سه شنبه در طی ساعات شب و در طی چهارشنبه و پنجشنبه مواج خواهد بود.آسمان تهران صاف، همراه با وزش باد و در بعد از ظهر قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود.


کد مطلب: 283409

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/283409/وزش-باد-شدید-غبار-ایران-دربرمی-گیرد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir