به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۹ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۲۸۳۴۱۴

سهم ۱۴ درصدی عابران پیاده در تصادفات تهران

سهم ۱۴ درصدی عابران پیاده در تصادفات تهران
گروه جامعه: کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ از سهم ۱۴ درصدی عابران پیاده در تصادفات شهر تهران خبر داد.به گزارش ایلنا، سرهنگ رابعه جوانبخت کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تا چند سال گذشته تصور بر این بود که عابران پیاده ما از یک مصونیت خاصی در تصادفات برخوردار هستند و در تمامی تصادفات و در هر محلی که روز دهد آنها مقصر شناخته نمی شوند و آن راننده ای که با هر شکلی با آنها برخورد کند مقصر است.
وی ادامه داد: برابر قوانینی که وجود دارد صراحتا اشاره شده است که در مواردی صراحتا عابرین پیاده مقصر هستند و همکاران بنده در کروکی تنظیمی در بخش علت تامه تصادف عابر پیاده را به علت قصور  و سهل انگاری و عدم رعایت این موارد مقصر تشخیص می دهند.

وی ادامه داد: برخی از  موارد تصادف محل حادثه آنقدر واضح و مشخص است که عابرین پیاده سهم ۱۰۰ درصدی به خود اختصاص می دهند و در برخی از موارد نیز علم کارشناسی ،  ترکیب و تقارن چند خطا با هم دیده می شود که سهمی از از تقصیر به عابر پیاده تعلق می گیرد.

سرهنگ جوانبخت گفت: بررسی آمار تصادفات یکساله شهر تهران حاکی از این است که در مجموع تصادفات جرحی  و فوتی که عابرین پیاده در آن سهم داشته اند در ۱۴ درصد از آنها شاهد آن هستیم که عابرین پیاده مقصر در تصادف شناخته شده اند و این عددی است که باید به سمت فرهنگ سازی  و اطلاع رسانی برویم که عابرین پیاده ما بدانند که از هر جایی که میلشان کشید و احساس کردند که باید این مسیر را عبور نمایند تردد نکنند.

وی افزود : در خیلی از مواقع شاهد آن هستیم که عابرین پیاده با سر پایین و با گوشی در دست در حال تردد از معابر هستند و به گمان اینکه رانندگان می بایست حواسشان به آنها باشد به یکباره  از سطح معابر عبور می کنند.
وی در پایان به عابرین پیاده توصیه کرد که حتما از گذرگاههای عابرین پیاده تردد کنند و همیشه از پل های عابر نصب شده در معابر حرکت نمایند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها