به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۹ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۲۸۳۴۱۵

هرچه اعتراض می‌کنیم پیمانکاران پابرجاترمی‌شوند

هرچه اعتراض می‌کنیم پیمانکاران پابرجاترمی‌شوند
گروه اقتصادی: کارگران شهرداری کوت عبدالله مدتهاست که نسبت به تاخیر در پرداخت دستمزدها و تخلفات پیمانکاران معترض هستند. به گزارش ایلنا، این کارگران می‌گویند: با وجود اعتراضات مکرر، شاهد پابرجا بودن پیمانکاران هستیم و همه مقامات به جای کارگران از آن‌ها دفاع می‌کنند.

آن‌ها می‌گویند: وقتی که نظارت قانونی بر عملکرد پیمانکار از طرف دستگاه نظارت و کارفرما یا همان شهرداری نباشد، دیگر التزام به اجرای تعهدات نزد پیمانکار معنا ندارد و کارگران نمی‌توانند فقط به یک بند قانونی روی کاغذ دل خوش باشند. سوال ما این است که چرا پیمانکارانی که مدتهاست نتواسته‌اند حقوق کارگران خود را به موقع بپردازند، در سیستم پابرجا هستند و با آن‌ها بازهم قرارداد می‌بندند؟!

انتقاد این کارگران به تمدید قرارداد پیمانکاران شهرداری است که علیرغم اعتراضات کارگران تداوم دارد.
یکی از کارگران این شهرداری می‌گوید: شهردار به ما وعده داده هر زمان پول بیاید با ما تسویه حساب کامل می‌کنند اما اولاً نمی‌دانیم این زمان چه زمانی است و ثانیاً تا زمانی که پیمانکاران پابرجا هستند نمی‌توانیم به این وعده‌ها دل خوش کنیم!

یک کارگر این شهرداری می‌گوید: یکی از شریط ورود شرکت‌ها در مناقصات، داشتن گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی و بهداشت کار است. بر اساس الحاقیه بند (ج) ماده (۱۲) قانون برگزاری مناقصات مصوب هیئت وزیران به تاریخ ۱۳۹۷/۱۰/۵ تمامی کارفرمایان الزام دارند قبل از هرگونه عقد قرارداد پیمانکاری با پیمانکاران خود این گواهینامه را از ایشان درخواست نماید. حال روشنگری کنند که آیا پیمانکاران شهرداری کوت عبدالله همگی این گواهینامه را دارند یا خیر!
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها