به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۹ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۲۸۳۴۱۶

گروسی: مجبوریم برای کار با ایران صبر کنیم

گروسی: مجبوریم برای کار با ایران صبر کنیم
گروه سیاسی: مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با بیان اینکه مذاکره کردن بهتر از صبر کردن است، گفت: ایجاد وقفه در مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران، آژانس را در شرایط نامطلوبی قرار داده است.
رافائل گروسی  درباره وقفه به وجود آمده در مذاکرات درخصوص برنامه هسته ای ایران تصریح کرد که توقف این رایزنی ها آژانس را در موقعیت نامطلوبی قرار داده است.
وی ادامه داد: ما هنوز یک سری سوالات داریم،  مسائلی با ایران هست که در تلاشیم آنها را روشن کنیم. ما مجبوریم صبر کنیم و کار را با تیم جدیدی که بر سر کار می‌آید از نو شروع کنیم.اینکه مذاکرات وین قرار است پس از روی کار آمدن دولت رئیسی (در تهران) از سر گرفته شود، ما را در موقعیت نامطلوبی قرار داده است.من درباره آژانس حرف می زنم. از دیگران اطلاع ندارم اما تصور می کنم که بهتر است آنها به جای صبر کردن، به مذاکره ادامه دهند.
گروسی همچنین اظهار داشت: ایران می گوید که اطلاعات ضبط‌شده توسط تجهیزات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را هنوز نگه داشته است اما مقامات تا زمانی که مذاکرات احیای توافق هسته ای ٢٠١٥ به نتیجه نرسد، اجازه دسترسی به آنها را به بازرسان آژانس نمی دهند.وی در ادامه گفت: این وضعیت برای ما نامطلوب است، چراکه این ضمانت‌ها غیررسمی هستند و ما نمی‌دانیم این اتفاق می‌افتد یا خیر اما چاره‌ دیگری نداریم.




 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها