کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جوان ۱۹ ساله در رودخانه بشار یاسوج غرق شد

29 تير 1400 ساعت 11:27


گروه حوادث: سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جوان ۱۹ ساله در رودخانه بشار یاسوج در روستای میمند غرق شد. به گزارش ایرنا، جهانبخش وحدت نژاد، در این باره اظهار داشت: بعدازظهر روز گذشته ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه طی تماس مردمی با اورژانس ۱۱۵ یاسوج مبنی بر غرق شدن جوان ۱۹ ساله در رودخانه بشار واقع در روستای میمند، بلافاصله پایگاه اورژانس ۱۱۵ میمند به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: زمان رسیدن نیروهای اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه، فرد غرق شده هنوز پیدا نشده بود، و کمتر از یک ساعت طول کشید تا نیروهای مردمی توانستند فرد غرق شده را پیدا کنند.سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: امسال با گرم شدن هوا و افزایش تمایل به شنا کردن در آبهای سطحی، ۶ نفر در رودخانه‌های استان به دلیل غرق شدگی جان باختند.

جهانبخش وحدت نژاد اظهار داشت: سال گذشته در مجموع ۱۴ نفر در رودخانه ها، سدها و آبگیرهای کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست دادند.وی بیان کرد: بر اساس آمارهای موجود، تعداد قابل توجهی از موارد غرق شدگی در رودخانه ها و آب های کم عمق اتفاق می افتد.

وحدت نژاد گفت: با توجه به وجود رودخانه های خروشان در استان، بسیاری از این رودخانه ها با وجود ظاهری آرام، بسیار خطرناک و عمیق هستند، به نحوی که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه، متوجه عمق زیاد آن و گرفتار گرداب می شود، بنابراین توصیه می شود بدون آگاهی از وضعیت رودخانه، هرگز برای شنا در آن اقدام نکنیم.
آمار غرق شدگی ها در استان به ترتیب در سال های ۹۶ ،۱۲ نفر، ۹۷ ، ۱۳ نفر و سال ۹۸ ، ۲۶ نفر بوده است
استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۶۶ رودخانه دائمی و فصلی یکی از استان‌های آسیب پذیر در زمینه غرق شدگی است.

وجود دریاچه و سدهای کوثر، مارون و بیش از ۱۰ رودخانه پرآب، کانون پرمخاطره‌ای برای سلامت مسافران، گردشگران و حتی جوانان کهگیلویه و بویراحمدی در فصل گرما به وجود آورده است.آمارهای غرق شدگی کهگیلویه و بویراحمد به نسبت جمعیت آن بالاست این در حالی است که استان فاقد خط ساحلی بوده و وجود رودخانه های خروشان، سدها و آبگیر ها در استان حتی شناگران ماهر را هم به کام مرگ کشانده است.


کد مطلب: 283427

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/283427/جوان-۱۹-ساله-رودخانه-بشار-یاسوج-غرق

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir