به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۱ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۲۸۳۴۶۰

طرز کار رمز گاوصندوق

گروه کسب و کار: فاکتور اصلی در گاوصندوق ها برای تامین امنیت رمز گاوصندوق میباشد. در گاوصندوق ها رمز های مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و برای تامین درجه ای از امنیت مورد استفاده قرار میگیرند.
طرز کار رمز گاوصندوق
در این مقاله میخواهیم طرز کار رمز گاوصندوق را توضیح دهیم. اگر میخواهید باکیفیت ترین و امن ترین گاوصندوق را خریداری کنید حتما به صفحه مرکز خرید گاوصندوق مراجعه کنید تا مدل های متنوع گاوصندوق را به همراه لیست قیمت مشاهده کنید. همچنین میتوانید برای سفارش گاوصندوق فوق امنیتی با کارشناسان سایت گنجبان به آدرس www. ganjbanco.com تماس بگیرید (02188890881) تا هر مدل گاوصندوقی را که در نظر دارید به صورت سفارشی برای شما بسازند.

رمز گاوصندوق چگونه کار میکند
در صورتی که گاوصندوق مکانیکی باشد از یک قفل دایره ای چرخشی به همراه یک قفل و کلید ساخته شده است. این قفل چرخشی به گونه ای ساخته شده است که در صورت چرخیدن به تعداد دفعات معین قفل گاوصندوق باز میشود. برای باز کردن رمز گاوصندوق مکانیکی دو شاخص بر روی قفل دایره ای چرخشی مشاهده میکنید یکی شاخص عمود و دیگری شاخص مورب. شاخص عمود یا قائم شاخصی است که با استفاده از آن رمز گاوصندوق را میتوان وارد کرد و از آن برای تغییر رمز گاوصندوق نمیتوان استفاده کرد. در حالی که شاخص مورب برای تغییر رمز گاوصندوق های مکانیکی مورد استفاده قرار میگیرد. در ادامه بیشتر درباره طرز کار رمز گاوصندوق مکانیکی و دیجیتالی برای شما توضیح خواهیم داد.

طرز کار رمز گاوصندوق مکانیکی
همان طور که میدانید برای ان که بتوانید رمز گاوصندوق مکانیکی را باز کنید باید هر بار شاخص عمود گاوصندوق را روی عدد رمز قرار دهید و برای گاوصندوق هایی که رمز تک رقمی دارند باید 3 بار عدد را با شاخص تنظیم کنید و در مرحله چهارم باید این شاخص را روی عدد صفر قرار دهید تا گاوصندوق باز شود. در صورتی که رمز گاوصندوق 3 رقمی باشد باید برای هر عدد 4 بار این کار را تکرار کنید. یعنی در مرحله اول شاخص عمود را روی عدد 0 قرار میدهید و بعد اولین رمز (مثلا 23) را 4 بار با شاخص عمود تنظیم میکنید و شاخص را به سمت چپ میچرخانید. همین کار را برای عدد بعدی تکرار میکنید ولی این بار 3 دور شاخص را به سمت راست میچرخانید و برای عدد بعدی این کار را 2 بار تکرار میکنید با چرخاندن شاخص به سمت چپ. با انجام دادن این کار زبانه که در رمز گاوصندوق استفاده شده است آزاد شده و همین امر باعث باز شدن رمز گاوصندوق مکانیکی میشود.
شاید تصور کنید که این فرآیند ممکن است در گاوصندوق های ارزان وجود نداشته باشد در حالی که اگر گاوصندوق ارزان را از نمایندگی معتبر خریداری کنید میتوانید گاوصندوق باکیفیت و ایمنی را داشته باشید. فروشگاه گنجبان یکی از معتبرترین نمایندگی های فروش گاوصندوق ارزان در تهران است که هر کسی با هر بودجه ای میتواند هر مدل گاوصندوقی را متناسب با کاربرد خود با شرایط ویژه خریداری کند.



طرز کار رمز اثر انگشتی گاوصندوق
 در گاوصندوق هایی که امنیت برای آن ها مهم است از رمز اثر انگشتی استفاده میشود. در این رمز ها از سنسور های قوی و پیشرفته ای استفاده میشود که قیمت بالایی دارند. بیشترین استفاده از این رمز ها در طلا فروشی هاست. البته در صورتی که در خانه تان قصد نگهداری و محافظت از اشیا گرانبها را داشته باشید خرید گاوصندوق خانگی اثر انگشتی به شما پیشنهاد میشود زیرا امنیت را نسبت به گاوصندوق های معمولی دیجیتالی و مکانیکی ده ها برابر بیشتر میکند. طرز کار رمز گاوصندوق اثر انگشتی به این صورت میباشد که روی آن سنسور تشخیص اثر انگشت نصب شده است. در ابتدا اثر انگشت صاحب گاوصندوق برای آن تعریف میشود و این اثر انگشت به صورت 0 و 1 ذخیره میشود. هر بار که فردی انگشت خود را روی جایگاه قرار میدهد اثر انگشت او به صورت کد های 0 و 1 در میاید و در صورتی که اثر انگشت فرد با اثر انگشت تشخیص داده شده یکی باشد گاوصندوق باز میشود.

طرز کار رمز گاوصندوق چشمی
گاوصندوق هایی که با تشخیص نشانه های قرینه چشم صاحب گاوصندوق باز میشود نسل جدیدی از گاوصندوق ها هستند که قیمت بسیار بالاتری دارند ولی در عوض امنیت را در حد بسیار بالایی برقرار میکنند. در فرآیند ساخت گاوصندوق چشمی سنسور هایی استفاده شده که بسیار قوی بوده و برای تشخیص نشانه های قرنیه چشم اشخاص که منحصر به فرد است مورد استفاده قرار میگیرد. در این نوع از رمز های گاوصندوق نیز علائم تشخیص داده شده از قرنیه چشم فرد به صورت کد در حافظه ذخیره میشود و در صورتی که فرد دیگری در مقابل سنسور قرار بگیرد قدرت تشخیص عدم تطابق قرنیه های چشم افراد را دارد. به این ترتیب هر گونه مغایرت قرنیه ها را تشخیص داده و گاوصندوق باز نمیشود.

طرز کار رمز گاوصندوق دیجیتالی
طرز کار رمز گاوصندوق دیجیتالی متفاوت با گاوصندوق مکانیکی است. در این گاوصندوق از تکنولوژی پیشرفته ای استفاده شده است و این رمز با الگوریتم های پیجیده ای کار میکند. وقتی رمز گاوصندوق وارر میشود این سیستم رمز را به صورت hash شده در حافظه خود ذخیره میکند. به این ترتیب هک کردن رمز دیجیتالی گاوصندوق سخت است زیرا با hash شدن رمز دسترسی به آن برای افراد عادی سخت میشود. برای بازگشایی گاوصندوق دیجیتال هر عددی که وارد میشود در همان لحظه hash شده و با رمز اصلی مقایسه میشود.در صورتی که هر عدد با عدد رمز اصلی متغیر باشد بعد از زدن دکمه ok ارور میدهد که رمز وارد شده با رمز اصلی متغیر است.



طرز کار رمز کلیدی گاوصندوق
در گاوصندوق های قدیمی از قفل و کلید برای باز و بسته کردن گاوصندوق استفاده میشد. احتمال سرقت در این گاوصندوق ها بسیار زیاد بود زیرا با شاه کلید تمام این گاوصندوق ها باز میشدند و امنیت آن ها در سطح بسیار پایینی بود. ساختار قفل این گاوصندوق ها به گونه ای بود که اگر کلید در ساختار تعیین شده برای قفل قرار میگرفت و ساختار خالی در قفل پر میشد قفل گاوصندوق به راحتی باز میشد. در این نوع گاوصندوق ها با استفاده از کلید های چند محور به اشیا داخل دسترسی پیدا میکردند زیرا این کلید ها به محض قرار گرفتن در کلید ساختار قفل را به خود میگرفتند و باعث باز شدن و یا قفل شدن گاوصندوق میشدند.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها