به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۹ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۲۸۳۴۸۱

کمبودتولید منجر به نابسامانی دربازار سیمان شد

کمبودتولید منجر به نابسامانی دربازار سیمان شد
گروه اقتصادی: مجتبی رضوی درباره نابسامانی قیمت سیمان، گفت: متاسفانه سیمان به عنوان کالای بورسی قلمداد شده درحالی که سیمان از شرایط حداقلی برای بورسی شدن برخوردار نیست.وی با بیان اینکه سیمان قابل انبارش و احتکار نیست، گفت: سیمان باید به محض تولید مصرف شود و بردن آن به بورس چندان موضوعیت نداشت و منطقی نبود.

وی با اظهار اینکه بورسی شدن و قطعی برق و در نتیجه کمبود تولید سبب بروز انفجاری شد که اکنون با آن روبرو هستیم، گفت: با توجه به اینکه دو کارخانه سیمان در کیاسر و نکا واقع است، قرار شد واحدهای مرتبط را شناسایی و لیست آن را ارائه دهیم تا دو کارخانه با این واحدها در ارتباط باشند و سیمان مورد نیاز را تامین کنند.

رضوی یادآور شد: همچنین برای جلوگیری از قطع برق کارخانه های سیمان هماهنگی صورت گرفته است و باید سیمان مورد نیاز واحدهای بتنی تامین شود.رئیس خانه صمت مازندران درباره قیمت سیمان یادآور شد: با توجه به بورسی شدن سیمان نمی توان انتظاری به کاهش داشت زیرا نمی توانیم زیر قیمت بورس خریداری کنیم.وی گفت: قسمت قابل ملاحظه ای رانت بازی ها به حوزه سیمان منتقل شد و اکنون کسانی در حال خرید و فروش سیمان در بورس هستند که موضعیت و سنخیتی با آن ندارند. قیمت سیمان در برخی مناطق مازندران در پی کمبود تولید به حدود ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.
برچسب ها: سیمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها