به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۹ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب : ۲۸۳۴۹۳

مردی که ۳۰۰ روز سال را در خواب است!

مردی که ۳۰۰ روز سال را در خواب است!
گروه جامعه:ابتلای مرد هندوستانی به یک عارضه نادر موجب شده تا او ۳۰۰ روز سال را در خواب باشد.
 یک مرد جوان هندوستانی که به علت ابتلا به عارضه نادر ۳۰۰ روز سال را می‌خوابد به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده است. «پورخارام» ۴۲ ساله اهل روستای «بهادوا» در راجاستان هند از عارضه‌ای نادر Hypersomnia یا پرخوابی رنج می‌برد که موجب طولانی ترشدن مدت زمان خواب فرد دست کم تا ۲۵ روز در ماه می‌شود.

پورخارام ۲۳ سال پیش و زمانی که اولین بار این عارضه در او تشخیص داده شد ۱۵ ساعت می‌خوابید. اما با وخیم شدن علائم این بیماری در سال ۲۰۱۵، برنامه خواب وی از حالت ساعتی به روزانه تغییر پیدا کرد. او که صاحب یک مغازه کوچک است با این تغییر ۷ تا ۸ روز به خواب می‌رفت. اما این ماجرا به همین جا ختم نشد. او اکنون با وخامت بیماری اش ۲۵ روز ماه را در خواب است؛ به عبارت دیگر او از ۳۶۵ روز سال ۳۰۰ روز آن را در خواب می‌گذراند.

این شرایط موجب شده تا او تنها ۵ روز در ماه بتواند مغازه کوچک خود را اداره کند. بنا به گزارش رسانه‌های محلی پورخارام حتی برخی اوقات در محل کارش به خواب می‌رود که در صورت وقوع این اتفاق کار برای اعضای خانواده سخت می‌شود. آن‌ها باید او را به خانه برده، و در حالی که او هنوز در خواب است به وی غذا داده یا وی را به حمام ببرند.
برچسب ها: بیماری نادر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها