به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۹ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۲۸۳۴۹۷

واکسن آنفلوانزا جایگزین واکسن‌های کرونا نیست

واکسن آنفلوانزا جایگزین واکسن‌های کرونا نیست
گروه علمی: محققان آمریکایی دریافتند واکسن آنفلوانزا برای کمک به افزایش ایمنی در برابر کووید ۱۹ موثر است اما جایگزین واکسن کرونا نیست. محققان دانشگاه میامی در فلوریدا اظهار کردند، تزریق سالانه واکسن آنفلوانزا ممکن است خطر لخته شدن خون، سکته و سپسیس را در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ کاهش دهد.
 
یافته‌ها حاکی از این است که این راهکار می‌تواند سلاحی ارزشمند در جنگ برای متوقف کردن این پاندمی باشد.
طبق مشاهدات محققان، افرادی که واکسن آنفلوانزا را تزریق نکرده بودند، به طور قابل توجهی (بیش از ۲۰ درصد) در ICU بستری شده بودند. همچنین مراجعه به بخش اورژانس (۵۸ درصد)، ابتلاء به سپسیس (۴۵ درصد)، سکته مغزی (۵۸ درصد) نیز در آن‌ها مشاهده شد اما خطر مرگ کاهش نیافته بود.

هنوز اطلاعات دقیقی در مورد چگونگی محافظت واکسن آنفاوانزا از بدن در برابر کووید ۱۹ در دست نیست اما بیشتر نظریه‌ها مبتنی بر این است که سیستم ایمنی ذاتی را تقویت می‌کند.این مطالعه نشان می‌دهد که از واکسن آنفلوانزا می‌توان برای کمک به افزایش ایمنی در کشور‌هایی که موجودی واکسن کووید ۱۹  در آنها کم است، استفاده کرد، ولی با این حال نمی‌تواند جایگزینی برای  واکسن‌های کرونا باشد.

سوزان تقیوف در این باره می‌گوید: واکسیناسیون آنفلوانزا حتی ممکن است برای افرادی که به دلیل جدید بودن فناوری واکسن کووید ۱۹ مردد هستند، مفید باشد.با این اوصاف باید گفت واکسن آنفلوانزا به هیچ وجه جایگزین واکسن کووید ۱۹ نمی‌شود و همه باید در صورت امکان واکسن کووید ۱۹ خود را دریافت کنند.
برچسب ها: ویروس کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها