به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۹ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب : ۲۸۳۵۳۱

شلیك راکت به ارگ ریاست جمهوری افغانستان

شلیك راکت به ارگ ریاست جمهوری افغانستان
گروه بین الملل: چند راکت  به نزدیکی ارگ ریاست جمهوری افغانستان در کابل اصابت کرد.
این اتفاق در حالی روی داد که اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان به همراه دیگر سیاستمداران کشور در حال برگزاری نماز عید قربان بود. غنی و دیگر مقام های همراه او پس از اصابت راکت‌ها، محل برگزاری نماز عید قربان را ترک کردند.
 سه راکت در نقاط مختلف شهر کابل اصابت کرده که از این جمله راکت سومی منفجر نشد.
یک راکت پشت مسجد عیدگاه، راکت دومی پشت مرکز تجارتی گلبهار و راکت سومی در منطقه چمن حضوری اصابت کرده است. این سه محل در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری قرار دارند که پیشتر نیز چندین بار هدف حمله موشکی قرار گرفته بودند.
سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت که براساس گزارش‌های ابتدایی در نتیجه‌ اصابت راکت‌ها، فردی کشته یا زخمی نشده است. او همچنین گفت که حملات صبح سه شنبه کار دشمنان افغانستان است.اشرف غنی پس از اصابت راکت‌ها، این اقدام را محکوم کرد و گفت که طالبان دست از جنگ و آدم‌کشی بر نمی‌دارد. او با بیان این که اکنون زمان رقابت‌های سیاسی نیست، از شهروندان کشورش خواست دست‌به‌دست هم داده تا با وضعیت موجود مقابله کنند.اصابت راکت ها در حالی رخ داده است که نشست هیأت مذاکره‌کننده دولت افغانستان با طالبان در روزهای گذشته در دوحه بدون هیچگونه دستاوردی به پایان رسید. آنها در پایان مذاکراتشان حتی به آتش‌بس وعده داده شده توسط طالبان به مناسبت عید قربان نیز اشاره نکردند.


 
برچسب ها: افغانستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها