به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۹ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب : ۲۸۳۵۳۹

رواج ارسال طلا با پیک موتوری

رواج ارسال طلا با پیک موتوری
گروه اقتصادی: تعطیلی بازارهای تهران با مصوبه ستاد کرونا بسیاری از کسب و کارها را آنلاین کرد و بازار طلا هم از این قاعده مستثنی نیست.با آن که مدت‌هاست دستور تعطیلی بازار طلا صادر شده است اما هنوز طلافروشان کجدار و مریز فعالیت می‌کنند اما بسیاری از مشتریان نیز با تصور تعطیلی بازارها مشتری کسب و کارهای آنلاین شده‌اند. در این میان شیوع کرونا خرید آنلاین طلا را هم رایج کرده است.

این در حالی است که اتحادیه طلا بارها اعلام کرده است که مردم از فضای مجازی طلا نخرند، چرا که ریسک خرید طلا در فضای مجازی بالا است.ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در این زمینه  گفت: در فضای مجازی برخی فروشگاه‌های آنلاین نامعتبر طلای تقلبی می‌فروشند و مردم باید طلا را از فروشگاه‌هایی که دارای واحد صنفی مشخص و ثبت شده و پروانه کسب است، بخرند تا در آینده اتحادیه بتواند از حقوق تضییع شده مردم دفاع کند.او توضیح داد: ما همیشه به مردم توصیه کردیم که در روزهای تعطیل از فضای مجازی طلا نخرند، چرا که برخی صفحه‌ها با هدف کلاهبرداری تشکیل شدند و تشخیص آنها کار سختی است.

چرا طلافروشان باز هستند؟
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران همچنین از مقاومت طلافروشان در برابر تعطیلی واحدهای صنفی خبر داد و گفت: اصناف برای پرداخت اجاره و بیمه مجبورند در برابر این تعطیلی‌ها مقاومت کنند و چنانچه دولت در یک چهارچوب منسجم کل ادارات تهران را تعطیل کند، طلافروشان هم روند فعالیت خود را متوقف می‌کنند.

محمدولی درباره تاثیری تعطیلی بازار بر قیمت طلا هم گفت: اکثر تولیدکنندگان طلا در شهر تهران مستقر هستند و با تعطیلی تهران قیمت طلا چندان متاثر از تعطیلی بازار نمی‌شود و در شهرهایی که بازار فعال است، خرید و فروش نوسان قیمت را تجربه نخواهد کرد.
برچسب ها: قیمت طلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها