کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

"جف بزوس" به فضا رفت و برگشت/تصاویر

29 تير 1400 ساعت 18:25


گروه علمی: "جف بزوس" به همراه سه مسافر دیگر با موشک "نیوشپرد" شرکت "بلواوریجین" به فضا رفتند.موشک نیوشپرد در ساعت ۹:۱۲ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۷:۴۲ تهران) به فضا پرتاب شد.در این سفر والی فانک (Wally Funk) ۸۲ ساله به عنوان مسن‌ترین فضانورد، اولیور دیمن (Oliver Daemen) ۱۸ساله به عنوان جوان‌ترین مسافر فضا با جف بزوس و برادرش مارک او را در این سفر همراهی میکردند.


مسافران نیوشپرد ۴۵ دقیقه قبل از پرتاب موشک به سمت آن حرکت کردند و در ساعت ۱۷:۰۵ به وقت تهران بر روی صندلی‌های خود مستقر شدند. جف بزوس بر روی صندلی شماره ۶ نشست در حالی که برادرش بر روی صندلی شماره ۴، اولیور دیمن صندلی ۱ و والی فانک بر روی صندلی ۳ نشستند و پس از بررسی‌های نهایی دریچه‌ی کپسول بسته شد.والی فانک در این سفر یک عکس از خودش به همراه برد و آن را بر روی شیشه کپسول چسباند تا از این عکس و منظره‌ی بیرون از پنجره در فضا تصویری ثبت کند.

جف بزوس و همراهانش پس از حدود ده دقیقه به زمین بازگشتند. چتر نجات کپسول آن‌ها باز شد و این کپسول با سرعت ۱۶ متر بر ساعت کاهش ارتفاع داده و در صحرای تگزاس فرود آمد.آن‌ها در این سفر برای لحظاتی بی‌وزنی و گرانش صفر را تجربه کردند.


کد مطلب: 283555

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/283555/جف-بزوس-فضا-رفت-برگشت-تصاویر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir