به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۳۰ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۲۸۳۵۷۴

مذاکره با ایران برای اسرائیل خطرناک است

مذاکره با ایران برای اسرائیل خطرناک است
گروه سیاسی: وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در گفت و گویی از سیاست های دولت جو بایدن در قبال ایران انتقاد کرد.
مایک پمپئو  در گفت و گو با رونا مک دنیل رئیس کمیته ملی جمهوری خواهان آمریکا  گفت که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تلاش برای ساختن «شریکی بزرگ» از ایران برای آمریکا است. او مذاکرات با ایران را به «به ویژه خطرناک» برای اسرائیل تلقی کرد و گفت: دسته‌ای از حزب دموکرات رفتاری دارند که «از اساس یهود ستیزانه است».
پمپئو در این گفت و گو درباره اهمیت «ثبات و صلح» در اسرائیل صحبت کرد و در عین حال دولت بایدن را به جانب داری از ایران در قبال اسرائیل متهم کرد.
وزیر خارجه پیشین آمریکا در این راستا گفت: چرا باید در قبال متحدمان اسرائیل طرف ایران را گرفت، این دقیقا کاری است که آن ها می کنند.
او همچنین هشدار داد، تصمیم هایی که در خاورمیانه اتخاذ می شوند، «اینجا در خانه روی ما هم اثر خواهند گذاشت».
دولت جو بایدن از ابتدای روی کار آمدن، برای بازگشت به توافق هسته ای که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال 2018 از آن خارج شد، ابراز تمایل کرده است.
مایک پمپئو با اشاره به حمایت تهران از حزب‌الله لبنان و اقدامات  جمهوری اسلامی در خاورمیانه گفت، با تمام این احوال دولت بایدن در حال شکل دادن «نهمین سال تلاش دولت اوباما-بایدن برای تبدیل کردن ایران به شریک بزرگتر (یا ارشد) آمریکا در خاورمیانه است.»وی گفت: «چرا در مقابل متحدمان، اسرائیل، جانب ایران را می‌گیرید؛ این عملا کاری است که آنها دارند انجام می‌دهند.»
وی در ادامه ازحوثی‌ها در یمن که از حمایت جمهوری اسلامی برخوردار هستند به عنوان یک گروه تروریستی یاد کرد و گفت، «آنها گروه نیابتی ایران هستند. به‌روشنی تروریست هستند و دولت می‌گوید نه، ما قرار است آنها را از فهرست (تروریسم) خارج کنیم.»
اشاره وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا از حزب جمهوری‌خواه به تصمیم ماه فوریه دولت جو بایدن است که نام حوثی‌ها را از فهرست سازمان‌های تروریستی جهانی خارج کرد.

 
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها