به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۳۰ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۲۸۳۵۹۱

تعداد افراد ناقل در جامعه زیاد است

تعداد افراد ناقل در جامعه زیاد است
گروه جامعه: موج پنجم کرونا در کشور آغاز شده، موجی که دلتا در آن نقش اساسی را ایفا می کند. در روزهای اخیر مجددا نرخ ابتلا بالاتر رفته این در حالی است که نرخ واکسیناسیون در کشور هنوز سرعت قابل توجهی ندارد.
در این رابطه دکتر محمدرضا هاشمیان فوق تخصص بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان مسیح دانشوری و استاد دانشگاه شهیدبهشتی تهران به خبرنگار جام جم آنلاین گفت: در موج جدید ویروس کرونا در کشور حتی افراد واکسینه شده هم گرفتار شده اند. البته مسئله این است که در کشور سرعت واکسیناسیون پایین است. اگر روند واکسینه شدن بالاتر برود نرخ فوت هم پایین می آید. سرعت واکسیناسیون ما در کشور با توجه به شرایط موجود باید بسیار بیشتر از نرخ فعلی باشد.

هاشمیان افزود: هر چقدر تعداد افراد واکسینه شده در جامعه بالاتر برود انتقال بیماری خفیف تر خواهد شد. مسئله، عدم کارکرد واکسن نیست، مسئله این است که تعداد زیادی فرد ناقل در جامعه وجود دارد.این پزشک متخصص در رابطه با غالب بودن ویروس دلتا در موج جدید کرونایی در کشور نیز اذعان داشت: همه بیماران از لحاظ ژنوم ویروسی بررسی نمی شوند و مشخص نیست که آیا به دلتا مبتلا هستند یا خیر.

هاشمیان در رابطه با افزایش تعداد افراد بستری شده در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها گفت: در این خصوص آمار کلی در دست ندارم اما وضعیت کنونی از نظر بالینی شبیه وضعیتی است که در موج های قبلی هم می بینیم.
فوق تخصص بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان مسیح دانشوری تاکید کرد: سرعت درگیری با بیماری بسیار زیاد است و وقتی نرخ انتقال زیاد باشد تعداد بیماران بدحال هم بیشتر می شود.

هاشمیان افزود: نوع درمان در روند بیماری کرونا بسیار مهم است. برخی زودتر درمان خود را شروع می کنند و برخی دیرتر. زمان آغاز درمان در موفقیت درمانی بسیار مهم است و هم چیز به شروع درمان بستگی دارد.  وی در پایان در رابطه با افزایش نفراتی که با وجود ابتلای قبلی باز هم به بیماری کرونا مبتلا شده اند نیز گفت: ابتلای مجدد به بیماری کرونا در یک فرد چیز جدیدی نیست. این امکان وجود دارد که آنتی بادی های به وجود آمده از بیماری قبلی در بدن یک فرد به سرعت از بین برود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها