به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۳۰ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۲۸۳۶۱۱
دولت باید پاسخگوی ضرر و زیان‌های سومدیریت آبی باشد

مطالبه‌گری از مدیران بی‌عرضه خواسته به‌حق مردم خوزستان است

مطالبه‌گری از مدیران بی‌عرضه خواسته به‌حق مردم خوزستان است
گروه جامعه:محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در شهرستان هویزه، در دیدار با جمعی از اهالی و معتمدین منطقه با تبریک فرارسیدن عید قربان و آرزوی قبولی اعمال و مناجات‌های مردم در روز عرفه اظهار کرد: در چنین روزی امام حسین(ع) پیرامون سفر به کربلا و آن حادثه عظیم تصمیم خود را گرفتند و با این تصمیم و حرکت بود که اسلام زنده ماند. به گزارش فارس، وی با اشاره به لزوم تصمیم گیری‌های مهم در موضوع خوزستان افزود: الحمدالله مجلس، دولت، قوه قضائیه و ما در مجمع پیرامون خوزستان و اولویت رسیدگی به مشکلات این استان به اشتراک نظر رسیده ایم و مسائل را در تهران رسیدگی کرده‌ایم. الان در منطقه حاضر شدیم تا ببینیم تصمیماتی که در مرکز برای خوزستان گرفته شده، عملیاتی شده یا خیر؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای ما مسیر کرخه، از پایین دست کرخه تا حور برای ما مهم است. جمعیت زیادی از مردم در اینجا مستقر هستند و کشاورزی و دامداری و پرورش و صید شیلات دارند. آب منشا حیات نزدیک به نیم میلیون نفر در شرق خوزستان است.وی ادامه داد: من از وزیر نیرو سوال کردم و گفتند که دو روز است خروجی آب سد کرخه را به ۱۷۰مترمربع رسانده‌اند. ان شاالله امروز به سد کرخه خواهم رفت تا مخزن و وضعیت دریچه خروجی آن را ببینم. من پیگیری مسائل خوزستان را رها نمی‌کنم.

وی ادامه داد: اشتباهاتی که برای مردم هزینه ایجاد کرده است، قابل بخشش نیست. هیات‌های بررسی تشکیل شده و پیگیری خواهند کرد.محسن رضایی تصریح کرد: مردم خوزستان، وفادارترین مردم در جمهوری اسلامی هستند و تبلیغات سوء دشمنان را هیچکس باور نمی‌کند. این مردم امتحان خود را پس داده‌اند و امام راحل پای سند وفاداری این مردم امضا کرده و فرمودند که خوزستان دین خودرا به اسلام ادا کرده است.

وی بیان کرد: در جنگ تحمیلی، مردم خوزستان اولین مدافعان کشور در مقابل ارتش بعث صدام بودند. مردم عرب این استان در دشت آزادگان و خرمشهر جانانه ایستادگی کردند و مقام معظم رهبری هم به وفاداری مردم خوزستان اعتقاد دارند و بارها بر این موضوع تاکید کرده‌اند.

رضایی عنوان کرد: اعتراض در خصوص مشکلات، حق مردم است و مطالبه‌گری از مدیران بی عرضه خواسته بحق مردم خوزستان است. برخی از مدیران لیاقت نشستن بر صندلی‌های مدیریتی که حاصل خون شهداست را ندارند.وی اذعان کرد: به شما اطمینان می‌دهم به عنوان یکی از فرزندان منطقه، مسائل خوزستان را تا رسیدن به نتیجه دنبال می‌کنم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به مردم گفت: اطلاع رسانی از تصمیم‌ها در مورد وضعیت آب و نیز برگزاری نشست‌های توجیهی و ترویجی با کشاورزان و دامداران، حق شما مردم تلاشگر است.وی افزود: همانطور که شما مردم می‌گویید، اگر دولت تغییر در خروجی آب سدها را به مردم اطلاع می‌داد، شلتوک‌کاران، در مورد کاشت آن تصمیم می‌گرفتند و متحمل ضرر و زیان نمی‌شدند و دولت باید پاسخگوی ضرر و زیان‌های ناشی از سو مدیریت آب در استان خوزستان باشد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها