به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۳۰ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب : ۲۸۳۶۲۲

فیلم‌های برگزیده جشنواره کن به انتخاب منتقدان

فیلم‌های برگزیده  جشنواره کن به انتخاب منتقدان
گروه فرهنگی: منتقدان نشریه سینمایی اسکرین، فهرستی از برترین فیلم‌های هفتاد و چهارمین جشنواره کن در بخش‌های گوناگون این رویداد سینمایی منتشر کردند.به گزارش ایسنا، جشنواره فیلم کن چند روز پیش هفتاد و چهارمین دوره خود را در پس از یک سال وقفه به دلیل همه گیری ویروس کرونا، با موفقیت برگزار کرد و در نهایت فیلم فرانسوی «تیتان» از «ژولیا دوکورنو» موفق به کسب جایزه نخل طلای بهترین فیلم شد. 
 
با  به پایان رسیدن جشنواره، منتقدان نشریه سینمایی اسکرین اقدام به معرفی برترین فیلم های این رویداد سینمایی در بخش های رقابتی، غیررقابتی، نوعی نگاه، هفته منتقدان و دو هفته کارگردان کرده اند. بر این اساس فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی برنده که به همراه فیلم «کوپه شماره ۶» به کارگردانی «یوهو کاسمانن» موفق به کسب جایزه بزرگ هیات داوران شد در کنار فیلم «تیتان» ساخته «ژولیا دوکورنو» برنده نخل طلا، «زانوی احمد» به کارگردانی «ناداو لاپید»، «مموریا» از «آپیچاتپونگ ویراستاکول» سینماگر تایلندی، «موشک سرخ» ساخته «شین بیکر» کارگردان آمریکایی، «بدترین آدم دنیا» به کارگردانی «یواخیم تریه» و فیلم ژاپنی «ماشین من را بران» ساخته «ریوسوکو هاماگوچی»، بهترین فیلم های بخش رقابتی کن از نگاه منتقدان نشریه اسکرین هستند. در بخش رقابتی اصلی جشنواره امسال کن در مجموع ۲۴ فیلم به رقابت پرداختند. 

«زیرزمین مخملی» ساخته «تاد هینس»، منتخب منتقدان اسکرین در بخش غیررقابتی است و در بخش نوعی نگاه هم «پس از یانگ» از «کوگونادا»، «مادر خوب» از «حفضیه حرزی»، «بیگناهان» به کارگردانی اسکیل وُت»، «اونادا: ۱۰ هزار شب در جنگل» از «آرتور هاراری»، «زمین بازی» به کارگردانی «لارا واندل» و «زنان گریه می کنند» ساخته مشترک «مینا میلوا» و «ویلا کاساکووا» نیز برگزیده این منتقدان معرفی شدند. 

همچنین «جاده خاکی» اولین ساخته بلند پناه پناهی از ایران به همراه فیلم «کیارا» ساخته «یوناس کاپینیانو» و «مورینا» از «آنتونتا آلامات کاسیژانویچ» در بخش دو هفته کارگردان و «بدن کوچک» از «لاورا سامانی» در بخش هفته منتقدان در فهرست آثار برگزیده هفتادو چهارمین دوره جشنواره کن به انتخاب منتقدان نشریه اسکرین قرار گرفته اند. 
برچسب ها: جشنواره کن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها